X tornarà a mostrar els titulars de les notícies compartides

Dos mesos després d’eliminar-los, la plataforma fa marxa enrere i proposa un model amb alguns lleugers canvis respecte a la primera versió

Categories:

Redacció

El nou format ja ha generat crítiques entre els usuaris en mostrar informacions tallades i inexactes amb l’ús de punts suspensius
El nou format ja ha generat crítiques entre els usuaris en mostrar informacions tallades i inexactes amb l’ús de punts suspensius | Charlesdeluvio (Unsplash)

La xarxa social X ha decidit iniciar el 2024 tornant a mostrar els titulars dels enllaços de notícies compartides en versió escriptori. El passat mes d’octubre, la plataforma d’Elon Musk va eliminar la previsualització amb l’objectiu de millorar l’estètica i promoure que els usuaris escrivissin els continguts directament en forma de publicació. Des d’aleshores, van ser molts els anunciants i comunicadors que van mostrar el seu rebuig i, dos mesos després d’aplicar la modificació, s’ha fet marxa enrere tot i que amb alguns petits canvis respecte a la primera versió.

Ara com ara, els titulars de les notícies es mostren d’una mida petita a la part baixa esquerra de la imatge que la il·lustra sobre un fons negre, ocupant el lloc on es podia veure fins a finals de l’any passat el web al qual estava vinculat l’enllaç. Tot i aquest nou format, que en un principi no oculta la informació a l’usuari, ja hi ha hagut queixes que l’han posat en qüestió. Un dels problemes més comentats és que en enllaços extensos no es mostren en totes les paraules i es talla a mitja frase i es continua amb punts suspensius. Pel que fa a l’aplicació, tot queda igual, ja que els continguts sempre s’han visualitzat de la manera original.

La mesura de la previsualització de les notícies sense informació a la imatge principal, que s’emmarca dins del reguitzell de canvis des que Elon Musk va adquirir a finals de 2022 Twitter, es va anunciar com una manera de combatre titulars alarmistes i pescaclics. També hi ha qui ho veia com un pols contra els grans mitjans de comunicació, ja que X en els últims mesos ha creat distincions com “perfils de mitjans amb finançament públic” i suspès a alguns periodistes. Tot i això, el veritable cop a la companyia ha sigut la constant retirada d’anunciants per l’allau de decisions polèmiques preses des del canvi de propietat de la plataforma.