FGC estrena un sistema de megafonia intel·ligent que s’adapta al soroll ambiental

Els altaveus ajusten el volum de forma automàtica tenint en compte els trens, l’afluència a les andanes i les hores puntes

Categories:

Redacció

Fins al moment, el volum dels missatges estava definit prèviament i no disposava d’un control automàtic ni tampoc a temps real
Fins al moment, el volum dels missatges estava definit prèviament i no disposava d’un control automàtic ni tampoc a temps real | FGC

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha instal·lat un nou sistema de megafonia intel·ligent a una trentena d’estacions de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia. Amb aquesta iniciativa, que s’emmarca dins de l’estratègia digital de la companyia, es vol garantir que els missatges siguin clars i es puguin entendre en qualsevol moment, independentment del nivell de so ambiental. Per fer-ho, els nous altaveus poden ajustar el volum de forma automàtica en funció del soroll de fons com les entrades, aturades i sortides de trens. Així s’aconsegueix una distribució homogènia del so, no només a les andanes, sinó que també als vestíbuls, als passadissos d’accés i als ascensors.

El mateix sistema també s’adapta als moments més tranquils, on no hi ha gairebé cap soroll a l’estació, reduint el volum dels missatges per no molestar els clients. A la vegada, en franges horàries on està registrada una afluència més baixa de passatgers, els nivells sonors es redueixen respecte a les hores punta. Fins aquest moment, la megafonia de les estacions que es fa servir per donar avisos informatius i alertar sobre incidències o emergències disposava d’un nivell de volum prèviament definit, sense control automàtic ni en temps real.

El president de FGC, Toni Segarra, ha valorat aquesta acció en la carrera per “continuar sent una empresa de serveis de mobilitat capdavantera” i ha definit l’objectiu de “tenir clients, treballadors, processos i infraestructures 100% digitals que donin resposta als reptes de creixement”. Un d’aquests reptes és l’evolució cap a les estacions 4.0, amb la sostenibilitat com a pilar fonamental, que es dotaran de serveis com aparcaments segurs de bicicletes, punts d’alimentació elèctrica per a cotxes i busos i sistemes interactius d’informació per als clients.