Educació treballa en un marc normatiu per regular l’ús dels mòbils als centres

Un informe del Consell Escolar de Catalunya apunta que la regulació ha de ser més restrictiva als estudiants d’ESO que als d’ensenyament postobligatoris, mentre que els de primària haurien d’estar lliures d’aparells

Categories:

Redacció

El mes de gener els centres rebran unes instruccions i uns criteris que hauran de debatre amb les famílies per tal d’adaptar-se a la realitat de cada escola i institut
El mes de gener els centres rebran unes instruccions i uns criteris que hauran de debatre amb les famílies per tal d’adaptar-se a la realitat de cada escola i institut | Katerina Holmes (Unsplash)

El Departament d’Educació establirà un marc general de regulació per l’ús dels mòbils que es pugui adaptar a la realitat de cada centre escolar. Aquests és una de les principals conclusions que s’ha extret de l’informe elaborat pel Consell Escolar de Catalunya (CEC) que defineix que aquestes normes haurien de ser clares i concretes i de caràcter restrictiu. Entre les mesures que es poden aplicar, es recomana una regulació més restrictiva als estudiants d’ESO que als d’ensenyaments postobligatoris i apunten que la primària hauria d’esdevenir una etapa lliure d’aquests aparells.

El document proposa que aquest marc regulador hauria d’afectar a tots els membres de la comunitat educativa per garantir-ne la coherència i corresponsabilitat: alumnes, docents, personal d’atenció educativa, monitors i famílies. També assenyala que s’ha de tenir en compte quina és la realitat de cada escola o institut i adaptar la normativa a cada cas. A més, aquestes restriccions haurien d’aplicar-se no només a classe, sinó que també als diferents espais del centre i en activitats educatives no lectives com el menjador o les excursions.

L’informe també apunta a les famílies, a les quals anima que siguin coherents en l’ús de les pantalles a casa. A la vegada, fa una crida a promoure l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) durant el procés d’aprenentatge de l’alumnat. D’aquesta manera, asseguren, es garantirà una educació en cultura digital i un bon ús del mòbil, tal com en l’actualitat estableix el currículum educatiu.

El proper pas que farà el Departament d’Educació és la redacció d’unes instruccions i uns criteris marc per fer arribar a tots els centres el pròxim mes de gener. Durant els mesos següents, es donarà temps per debatre amb les famílies l’ús dels aparells i, un cop acabada aquesta etapa, s’hauran d’adequar les normes tenint en compte el nou marc general. Per fer-ho possible, les escoles i instituts, disposaran de l’acompanyament d’Inspecció d’Educació durant tot el procés.