Meta obre al públic dades i estadístiques internes sobre Facebook i Instagram
Detalls com l’autoria, el contingut de les publicacions i el nombre de visualitzacions estaran disponibles, gairebé a temps real, per als investigadors d’entitats no lucratives
Meta ha anunciat el llançament d’una biblioteca de continguts, sota el nom de Content Meta Library, per facilitar la investigació independent a les plataformes de Facebook i Instagram. Amb l’objectiu de fomentar el rigor de les informacions i protegir la privacitat, proporcionen al públic contingut en temps real i detalls sobre l’autor de la publicació o la quantitat de reaccions que ha rebut, entre molts d’altres paràmetres.
La companyia ha destacat que aquesta funció ja es troba disponible en període de prova a escala global i es poden consultar informacions específiques sobre pàgines, grups o esdeveniments compartits. Per poder-la fer servir, els usuaris han de demostrar estar afiliats en una institució acadèmica, institut o societat no universitària que no treballi amb finalitats de lucre i que tingui com a objectiu principal la investigació científica o l’interès públic.
Content Meta Library permet buscar entre totes les publicacions públiques de Facebook i Instagram, aplicant filtres com poden ser l’idioma o el tipus de mitjà de comunicació. A més, no només se centra en text i enllaços compartits, sinó que també inclou fotografies, peces audiovisuals i vídeos de curta durada.