El mercat espanyol de realitat virtual preveu duplicar els ingressos el 2023
Els dispositius i equipaments informàtics concentren la majoria de la inversió en aquesta tecnologia, que només destina un 30% als continguts
Categories:
El mercat de la realitat virtual (RV) a l’Estat espanyol preveu duplicar els seus ingressos aquest any i assolir els 102 milions d’euros segons recull un informe de la companyia especialitzada en tecnologies esportives Telecoming. En cas de confirmar-se aquestes dades, el nivell de facturació representaria el 5,56% del sector europeu, que arribaria als 1.834 milions d’euros; i el 0,93% del mercat global, amb uns ingressos a finals d’any de 10.998 milions.
L’estudi també assenyala que, en els dos pròxims anys, els ingressos derivats de la RV creixeran al país en un 51%. D’aquesta manera, la facturació de l’any 2025 hauria de ser de 232 milions d’euros, cosa que significaria el 8% del mercat europeu (2.787 milions) i l'1,31% del mundial (17.622 milions).
Actualment, tres de cada 10 euros destinats a la realitat virtual a l’Estat espanyol corresponen als continguts, mentre que el gran gruix es dedica als dispositius i equips informàtics. De fet, es calcula que durant el 2023, els usuaris espanyols gastaran més de 35,5 milions d’euros en continguts immersius i accediran a 2,7 milions d’aplicacions o videojocs de RV. Per altra banda, segons l’informe, es continua ocupant les últimes posicions en temps mitjà de consum.
Pel que fa a l’aplicació d’aquesta tecnologia en dispositius concrets, la consola de videojocs és l’aparell preferit pels internautes espanyols per accedir a aquest tipus de contingut amb un 78% de quota de mercat. Altres terminals sense fils signifiquen el 15% del total i els ordinadors, el 7%. Es preveu que, en els pròxims dos anys, aquesta tendència s’accentuï encara més i que les videoconsoles ocupin el 84% del mercat de realitat virtual a l’Estat espanyol.