TikTok segueix el camí de Meta i habilita la publicació de textos
Amb aquesta aposta, la xarxa social xinesa busca fer-se un lloc entre els usuaris descontents amb la gestió d’Elon Musk a Twitter
Categories:
TikTok permetrà als usuaris publicar textos més enllà dels seus vídeos característics. La nova funcionalitat tindrà un aspecte molt similar al que ja fa servir la plataforma Instagram en les seves publicacions. D’aquesta manera, la xarxa social xinesa esdevé una clara competència a Twitter, ara redenominada X, i Threads, l’última aposta de Meta. “Estem ampliant els límits de la creació de continguts donant a la creativitat escrita que hem vist a comentaris, subtítols i vídeos un espai pensat per brillar”, ha expressat la companyia en un comunicat d’aquest dilluns.
Aquesta opció apareix en el moment d’obrir la càmera. Llavors, es pot escollir comunicar-se a través de vídeo, fotografia o text. Un cop seleccionada l’última alternativa, permet escriure el missatge que es vulgui i afegir elements com la ubicació, sons i música, canviar el color de fons, habilitar els comentaris o introduir etiquetes. A la vegada, es poden guardar els textos en esborrany i editar-los posteriorment. Pel que fa a la interactivitat amb els comentaris, el seu funcionament és el mateix que en els vídeos.
A diferència de l’empresa matriu de Facebook, TikTok no crearà una plataforma des de zero. L’objectiu és mantenir el nombre d’usuaris, al voltant dels 1.400 milions segons el portal Business of Apps, i oferir-los aquest nou servei a tots ells. De moment, la novetat anunciada encara no ha arribat a tots els països del món, però sí que està disponible, per exemple, a la Xina o als Estats Units. És tota una incògnita quan ho farà a l’Estat espanyol.