Nova competència per Spotify: neix TikTok Music
L’aposta de la companyia xinesa vol connectar a persones amb els mateixos gustos musicals i descobrir nous artistes
Categories:
TikTok ha llençat una nova plataforma musical que permet als usuaris escoltar, descarregar i compartir fragments de cançons amb la seva comunitat de seguidors. TikTok Music, com l’han anomenada, està ja disponible a països com Brasil i Indonèsia i té com a objectiu principal descobrir nous artistes i poder fer recomanacions. A més, permetrà importar i crear llistes de reproducció conjuntes i cercar temes a través de la lletra.
Dels aspectes que ha destacat la companyia cal mencionar el punt de vista social, intentant connectar a persones amb els mateixos gustos musicals i compartir històries. A la vegada, sense desvincular-se del tipus de contingut que ha fet popular la xarxa social xinesa de vídeos curts, oferirà la possibilitat de cantar la lletra de les cançons en temps real. Altres novetats són l’escolta d’un tema sencer, no fragments com fins ara; i identificar, com ja fa Shazam, qualsevol reproducció.
Els serveis de TikTok Music tenen molta relació amb els que presenta Spotify, líder d’aquest mercat. Dins de la plataforma s’ofereix un ampli catàleg de milions d’artistes de discogràfiques diferents, sense anuncis i amb l’opció a descàrrega. Més enllà de no necessitar estar connectat a la xarxa mòbil tota l’estona, els algoritmes tindran un pes important pel que fa a les recomanacions de contingut segons els gustos personals de cada usuari.
El preu de subscripció d’aquesta nova aposta de la companyia xinesa per Europa continua sent tota una incògnita. De moment, s’ha anunciat que pel mercat brasiler tindrà un cost mensual de 3,49 dòlars, igualant així a una altra de les competidores directes, Apple Music. A diferència d’altres casos, no compte amb un pla gratuït amb publicitat, però sí que es contempla un període de prova.