TikTok inclou el català en els subtítols dels anuncis
La plataforma incorporarà la llengua com una opció més d’entre les disponibles per a l’ús de la plataforma
Categories:
TikTok ja permet incloure el català en els subtítols d'anuncis d'empreses i institucions emesos en aquesta llengua, que fins ara només donaven l’opció del castellà. Segons informa el Departament de Cultura, la xarxa social també prepara i "està avançant a bon ritme" la incorporació de la llengua en la interfície de l’aplicació, i en el menú per a subtitulacions de contingut orgànic.
Amb la incorporació del català, TikTok s'afegiria a altres aplicacions que ja han fet el pas, com Twitter, Facebook, Signal, Telegram, Whatsapp, YouTube, Badoo, i la majoria de serveis oferts per Google. El Departament de Cultura ha estat treballant amb TikTok per facilitar-li "criteris d’ús, arguments legals i de mercat", i per "contextualitzar" la petició de situar-hi el català "com a llengua mitjana que aspira a tenir una presència normalitzada en tots els àmbits".
El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila ha subratllat en un comunicat la importància del canvi: “El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències". La decisió, apunta el Departament, "respon a la demanda que moltes empreses i particulars havien formulat".