Un de cada quatre espanyols escolta la ràdio des d’internet
L’estudi confirma que el telèfon intel·ligent és el dispositiu preferit pel consum radiofònic
Categories:
La ràdio en línia manté la tendència ascendent. Aquesta és una de les principals conclusions que es desprenen de l’últim estudi realitzat per l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC). En els últims quatre anys, el consum de la ràdio per internet a l’Estat espanyol ha anat creixent: mentre que l’any 2019 era un 19% dels oients els que l’escoltaven en línia, aquest 2023 la xifra ha escalat fins al 25%.
Les entrevistes fetes per l’Estudi General de Mitjans (EGM), on han participat 4.500 persones entre novembre de 2022 i gener de 2023, han servit per analitzar com s’ha modificat el consum dels mitjans de comunicació els últims anys i de la ràdio en particular. La forma més tradicional, a través de l’FM, ha vist com el seu consum ha caigut nou punts fins a situar-se en l'actualitat en un 82%.
L’estudi, que declara que tres de cada quatre enquestats consumeixen ràdio cada dia, afirma que el dispositiu més utilitzat per establir connexió és el telèfon intel·ligent, amb un 78%; seguit de l’ordinador, amb un 31%; i els assistents de veu intel·ligents, amb un 16%. A la vegada, tant en directe com en diferit, el lloc preferit per l’escolta en línia és la llar, seguit dels desplaçaments a peu.
En últim lloc, cal comentar la consolidació dels pòdcasts, de tendència ascendent. Actualment, el 12% dels enquestats consumeix aquest tipus de contingut de manera recurrent, quatre punts per sobre que fa quatre anys. Tot i això, la major part de la mostra no es descarrega els continguts a la carta, sinó que ho fa connectat a internet.