Els podcasts i la ràdio per internet acceleren el seu creixement a Catalunya
Les píndoles d’àudio creixen un 69% durant el darrer any amb una audiència concentrada entre els menors de 25 anys
Categories:
L’escolta de podcasts ha crescut un 69% a Catalunya durant el darrer any, mentre que la ràdio per internet ha experimentat un increment del 35% i ha sumat 163.000 nous oients durant el 2021. Aquestes són les xifres que s’extreuen de l’Informe Anual elaborat per l'Associació Catalana de Ràdio (ACR), presentat aquest divendres.
La preponderància dels nous formats digitals contrasta amb un creixement menys significatiu del global de la ràdio, que creix un 2% respecte al 2020 i arriba als 3,87 milions de seguidors. L’informe de l’ACR apunta que el temps d’escolta entre dilluns i divendres se situa en els 101 minuts, una caiguda del 3,81%. Això no obstant, el mercat publicitari ha invertit durant el 2021 46,2 milions d’euros a la ràdio, un 6,9% més que l’any anterior. "Després d'un any 2020 molt complicat, hem crescut. Hem recuperat un terç de la caiguda de 2020. Esperem que en els propers anys recuperem i tornem a xifres de 2019", ha declarat el president de Media Hot Line, Enric Yarza.
Pel que fa a la ràdio per internet, l’estudi de l’ACR assenyala que el públic no és eminentment jove: només un 12% de l’audiència a la xarxa té menys de 25 anys. En canvi, en els podcasts aquesta xifra és molt més rellevant, ja que els menors de 25 anys representen el 35% dels oients. El format que definitivament ha confirmat la seva presència residual és la ràdio per TDT, que registra un públic de 80.000 persones. L’informe també destaca el fet que s’escolta més la ràdio des de casa que des del cotxe: un 43% enfront d’un 41%.