Gmail incorpora el símbol de verificat

La companyia vol reforçar la seguretat i evitar la suplantació d’empreses en correus maliciosos

Redacció

El tic blau permetrà comprovar que els remitents dels correus són comptes oficials de l'empresa que diuen ser
El tic blau permetrà comprovar que els remitents dels correus són comptes oficials de l'empresa que diuen ser | Justin Morgan (Unsplash)

Google ha anunciat la creació d’una nova insígnia de verificat per demostrar que els remitents dels correus electrònics a Gmail són qui diuen ser. La funcionalitat, molt similar a l’ús tradicional del tic blau de Twitter, ja es troba disponible tant per als comptes empresarials com per als comptes personals.

Segons expliquen en una publicació al seu blog, aquesta nova característica vol ajudar els usuaris i els sistemes de seguretat a “identificar i aturar el correu brossa”, així com reforçar la confiança a l’hora d’obrir correus electrònics. La insígnia és una evolució del sistema BIMI (Brand Indicators for Message Identification), una mecànica dirigida a empreses que els permetia adoptar el seu logotip com a imatge de perfil pública sempre que es validés la seva propietat amb un mètode sever d’autentificació.

Quan es passa el cursor per sobre del tic blau, s’informarà que l’usuari ha verificat que és propietari de l’empresa | Imatge: Google

Per activar el tic blau, les empreses hauran de complir dos requisits. El primer d’ells és activar el sistema d’autentificació de dominis DMARC, un estàndard de Google dissenyat per evitar la suplantació d’identitat amb mètodes com el phishing i el spoofing. L’altre requisit és que el logotip que s’utilitzi ha de comptar amb un certificat de marca verificada (VMC), és a dir, que ha d’estar registrat oficialment en una oficina de propietat intel·lectual reconeguda pel país on es trobi l’empresa.