Netflix s’estavella a Espanya després de bloquejar els comptes compartits
La plataforma perd entre 1 i 2,5 milions d’usuaris mentre SkyShowtime debuta amb força
Categories:
Després d’anys de permetre i fins i tot incentivar els comptes compartits, el passat febrer Netflix va tancar l’aixeta i va obligar la ciutadania a pagar una quota ampliada per fer servir la mateixa subscripció. La reacció dels usuaris no s’ha fet esperar, i les primeres dades suggereixen una important davallada a l’Estat espanyol. La consultora Kantar Media xifra la caiguda en més d’un milió de persones, mentre que el Barómetro TV-OTT de Barlovento Comunicación estima que la plataforma ha perdut 2,5 milions de clients en el darrer quadrimestre.
Segons Kantar Media, Netflix ha triplicat la taxa d’abandonament respecte a l’anterior període, i la situació no té pinta de remuntar: el 10% dels usuaris que s’han mantingut es plantegen donar-se de baixa durant el segon trimestre. D’acord amb Barlovento Comunicación, el servei continua liderant el mercat de les OTT a Espanya, amb un 52,6% dels usuaris i un share del 17,9%. Tanmateix, Amazon Prime Video es troba més a prop que mai del sorpasso, amb un 49,3% d’espectadors i una quota del 17,9%.
La plataforma d’Amazon s’ha consolidat com la principal alternativa a Netflix també segons Kantar Media, qui assenyala que Prime Video lidera el rànquing de nous subscriptors a l’Estat espanyol amb el 34% dels usuaris. Aquesta xifra és força menor que la d’anteriors períodes, però es deu a l’arribada de SkyShowtime, plataforma que ha convençut el públic amb la seva oferta de llançament a baix preu, que li ha aconseguit 1,8 milions de subscriptors durant el primer mes d’activitat, d’acord amb el baròmetre de Barlovento.