Trialing ajuda els metges a identificar el millor assaig clínic per a cada pacient

Els algoritmes dissenyats per la companyia garanteixen un tractament acudat de la informació per a la derivació adequada en cada cas

Redacció

La intel·ligència artificial és la clau per avançar cap a una medicina personalitzada
La intel·ligència artificial és la clau per avançar cap a una medicina personalitzada | CC0

La start-up catalana Trialing ha creat una plataforma destinada al personal sanitari que permet cercar en pocs clics l’assaig clínic adequat per a cada pacient i en facilita els tràmits per a la derivació al centre mèdic pertinent. En la seva fase inicial, la companyia ja reuneix tots els assajos clínics que es realitzen a l’estat espanyol i Portugal en el camp de l’oncologia. A través dels algoritmes propis, garanteix que la informació disponible a la seva plataforma és la més acurada i actualitzada possible per a la correcta presa de decisions dels professionals sanitaris.

Pel CEO de Trialing, Max Hardy-Werbin, “fins ara el més habitual és tirar de contactes i preguntar als coneguts, un mètode que no et dona accés a tota la informació”. A més, afegeix, “als registres governamentals costa trobar informació actualitzada i no disposen dels filtres de cerca adients o les dades de contacte per derivar ràpidament els pacients”.

El directiu de Trialing explica que “la idea sorgeix de la necessitat que teníem com a metges perquè es fan molts assajos clínics, però no hi ha tants hospitals on es duguin a terme”. En aquest sentit, detalla que “poc més de 100 hospitals a l’Estat fan assajos clínics, però en la meitat d’ells no se’n fan més de 10 ja que la majoria es concentren en els quatre o cinc hospitals més grans”. Així doncs, disposar d’una eina que concentri tota la informació “ens ajuda a oferir als nostres pacients la millor solució per al seu cas particular i evitar que depengui de les oportunitats concretes del centre sanitari on es troba”.

Trialing, nascuda el 2021 a Barcelona, ja compta amb un equip de 17 persones. Després d’una primera incursió al mercat internacional amb l’entrada a Portugal, l’empresa espera fer el salt a França en el que resta d’any 2022.