La pime catalana s’actualitza amb el Kit Digital

Parlem Empreses, amb l’adquisició de l’empresa Infoself, integra nous serveis i productes inclosos en el programa d’ajudes perquè les petites i mitjanes empreses incrementin la seva competitivitat a través de la digitalització

Categories:

Redacció

Parlem Empreses, a través d'Infoself, ajuda les pimes en la seva digitalització amb el Kit Digital
Parlem Empreses, a través d'Infoself, ajuda les pimes en la seva digitalització amb el Kit Digital | Pixabay

El terme digitalització s’ha erigit com a protagonista del segle XXI. Fa anys que es parla de la digitalització dels continguts que consumim, de la digitalització d’accions quotidianes com fer la compra, o de la digitalització de les comunicacions entre persones. Tot plegat, afecta directament les empreses, que siguin del sector que siguin, són les encarregades de proveir els productes i serveis per al dia a dia. Segons un estudi publicat per la Universitat de Harvard, una empresa digitalitzada pot aconseguir un resultat d’explotació del 55% sobre les vendes, mentre que una que no hagi fet el pas, pot assolir el 33%. I a Catalunya, “hi ha un perfil d’empreses a qui li costa invertir en tecnologies”, assenyala el director general de Parlem Empreses, David Ayats. “Són negocis clàssics que no s’han cregut que poden millorar processos i que poden ser més competitius si s’optimitzen costos i recursos”, afegeix.

Per tal de donar una empenta al canvi, el Ministeri d’Afers Econòmics i Digitalització, a través del fons Next Generation EU, ha llançat el programa Acelera Pyme amb un paquet específic anomenat Kit Digital per ajudar les petites i mitjanes empreses amb menys de 50 treballadors. Les subvencions es destinaran a la integració de productes i serveis oferts per una companyia acreditada amb l’etiqueta d’Agent Digitalitzador, Parlem Empreses, especialitzada en ciberseguretat, cloud i software. “Amb la integració, es completa la part de telefonia amb activitat de valor afegit a través de connectivitat i serveis per a empreses”, assenyala Ayats, “aquest servei serà un impuls en l’objectiu de digitalitzar la pime catalana i ajudar-la a ser competitiva en un mercat cada cop més global”.

Parlem completa la proposta de telefonia amb serveis de connectivitat i seguretat per a empreses amb l’adquisició d’Infoself i crea la nova línia de solucions per empreses

El Kit Digital inclou fins a 10 categories de serveis i productes, amb ajudes d’entre 1.000 i 12.000 euros, on s’hi troben des de solucions que garanteixen la plena seguretat de les empreses fins a la implantació d’un ERP o un CRM, o suport per al posicionament a les xarxes socials amb estratègies de màrqueting. Tot i això, Infoself apunta la ciberseguretat i el business intelligence com les àrees amb més interès.

Watchguard és un dels serveis que ofereix l’agent digitalitzador català en l’àrea de ciberseguretat. Infoself és membre platí de la companyia nord-americana, propietària de l’antivirus Panda, i està acreditada per oferir el software de protecció. “Som els únics a Ibèria amb aquesta categoria i estem en el top 3 de partners a Europa”, destaca Ayats, “a Parlem Empreses oferim seguretat avançada per a webs, intranets, correu electrònic i infraestructures, i sempre adaptada a les necessitats del client”. Un servei cada cop més demandat arran l’esclat dels atacs en ple confinament per la covid-19. “Un incident cibernètic o l’encriptació de les dades pot arruïnar una indústria, cal estar-ne protegit”, insisteix. Aquest paquet de seguretat global té un cost de 125 euros mensuals, i es pot complementar per una estratègia de comunicació segura que implementa un aparell UTM entre l’encaminador del proveïdor i la xarxa del client per analitzar les comunicacions que entren i surten de l’organització, entre altres dispositius i mètodes que garanteixen una seguretat completa.

La ciberseguretat i el ‘business intelligence’ són les àrees amb més interès per a les empreses, ja que aporten una capa de protecció i d’anàlisi de dades per optimitzar el negoci

En l’àrea de business intelligence, Parlem Empreses s’adreça tant a negocis que tenen implementat un ERP com als que no en tenen. “Les que en disposen, potser no tenen la part d’anàlisi de KPIs per saber com funciona el negoci, quins productes són més rendibles o saber quin comercial és el més efectiu en les visites”, posa com a exemple el director de Consultoria i Digitalització de Parlem Empreses, Carlos Fernández, “mentre que per a les que no tenen res, els oferim un programari per portar la gestió financera i tenir control de les principals àrees de l’empresa  (vendes,  logística, compres, tresoreria... és la fase prèvia al “business intelligence”. Aquesta primera fase és clau, especialment a partir d’aquest any 2022, i de forma gradual en funció de la facturació de cada empresa, en els propers 3 anys, quan totes les companyies estaran obligades a emetre factura electrònica. “Això no és un pdf, sinó una factura que està signada electrònicament i que segueix els estàndards que l’administració demana”, destaca. Amb la solució que distribueixen, aquesta factura pot enviar-se directament al portal de l’ens públic que sigui client a través del gestor.

Actualització integral

A Parlem Empreses compten amb clients que fa anys que confien en els serveis que ofereixen. És el cas d’una empresa del sector científic que va començar la seva activitat el 2018 amb 3 treballadors. Per tal de crear un negoci digitalitzat des dels seus inicis, Infoself els va proposar la creació d’un entorn laboral 100% al núvol connectat en temps real amb la seva solució cloud SITAB i fer servir portàtils en comptes d’una infraestructura local tradicional amb ordinadors de sobretaula, servidors, rack de comunicacions, electrònica de xarxa i cablejat; i emprar la suite de Microsoft Office 365 i un ERP, en comptes de documents d’Excel, per al control de comandes i facturació com es podria haver plantejat per la petita dimensió inicial. El següent pas, segons detalla Fernández, va consistir a preparar l’aplicació web per entrar automàticament al gestor les comandes i tenir totes les solucions integrades i en el núvol.

Actualment, l’empresa ha ampliat considerablement el nombre de membres de l’equip i ha obert seu als Estats Units i al Regne Unit. “El creixement ha estat ràpid i fàcil perquè s’ha replicat el model català: un entorn al núvol, amb compartició de recursos i servidors allotjats en un datacenter internacional amb seu en els tres països monitoritzada pel nostre equip cloud català, amb una gestió informatitzada que optimitza la feina de les persones”, remarca l’expert, qui contraposa aquesta expansió a la que pot requerir una altra companyia d’entre dos i tres anys quan la infraestructura es basa en el sistema antic de xarxa física. “La pròxima fase serà introduir business intelligence per saber on hi ha la punta de negoci, així com  optimitzar els 17 servidors actuals per reduir encara més els costos”, apunta, fent èmfasi al fet que cada estratègia s’adapta de manera personalitzada als recursos i necessitats de cada companyia en cada moment.

El Kit Digital permet a les empreses escollir les àrees que volen digitalitzar i trobar la proposta que s’adequa a les seves necessitats concretes

No totes les companyies que accedeixin al Kit Digital han de seguir un patró com el cas presentat, sinó que els reptes varien segons el grau de digitalització que ja presentin. Tot i això, acostuma a haver-hi, segons Fernández, un element comú: el desconeixement. “Som un país on a la pime hi ha un desconeixement important en eines digitals, comparat amb la majoria de països d’Europa. En els països europeus de referència analitzen les seves mancances  i van directament als proveïdors que tenen el software específic que suposarà una inversió amb un ROI demostrat. Aquí això només passa si hi ha personal d’IT especialitzat”. En els casos en què cal començar gairebé des de zero, s’analitza la situació de la companyia, les seves fortaleses i debilitats, i s’inicia el procés de consultoria IT amb la implementació d’accions prioritàries.

Malgrat que s’està picant pedra des del sector públic i privat per fer pedagogia sobre els beneficis de la digitalització, encara hi ha reticència. “Els diners on els tenim, a casa o al banc? La resposta és evident. I les dades on han de ser, a l’empresa o en un servidor? Al núvol hi ha menys risc de robatori, i saps que tens un back up i un manteniment associat”, assenyala Fernández, repetint un discurs habituat a fer quan es troba davant de l’escepticisme, al qual afegeix que el treball en un entorn cloud garanteix també un desemborsament més baix en la substitució d’aparells que es poden quedar obsolets.