El MWC 2022 vol duplicar l’assistència de l’any passat

La fira de telefonia mòbil comptarà amb 1.000 ponents i preveu un impacte econòmic a la ciutat de 240 milions d’euros

RedaccióACN

El 95% dels ponents de l'edició d'enguany del MWC assistiran presencialment al congrés
El 95% dels ponents de l'edició d'enguany del MWC assistiran presencialment al congrés | Aina Martí (ACN)

El Mobile World Congress (MWC) tornarà a aplegar l'ecosistema de la telefonia mòbil a Barcelona entre el 28 de febrer i el 3 de març. El congrés ocuparà set pavellons de la Fira de Gran Via. El conseller delegat de la GSMA, John Hoffman, ha declarat en la roda de premsa de presentació de l’esdeveniment que esperen duplicar el públic de l’edició reduïda de l’estiu, amb una assistència d’entre 40.000 i 60.000 visitants, que encara queden lluny de les 109.000 persones del MWC de 2019.

L’edició d’enguany comptarà amb un total de 1.000 ponents i, a diferència del darrer congrés, la gran majoria (el 95%) hi assistiran de manera presencial. "Serà un show físic, volem i tindrem gent de tot el món, però alhora reconeixem que el món no s'ha obert totalment", ha dit Hoffman. Entre els convidats es troben el president de China Mobile, Yang Jie; la màxima dirigent d'HTC, Cher Wang, o el president i conseller delegat de Nokia, Pekka Lundmark. En l’àmbit estatal, també participaran personalitats com el president de Telefónica, José María Álvarez Pallete, o el seu homòleg de CaixaBank, José Ignació Goirigoizarri. Els organitzadors del saló preveuen un impacte econòmic de 240 milions d'euros atribuïble a la celebració del MWC.

El MWC 2022 tindrà tres grans temàtiques: el 5G, l'Internet de les Coses (IoT) i la intel·ligència artificial (IA), però també donarà espai a sectors específics com el fintech i a altres tecnologies de tractament de dades i emmagatzematge, com el núvol. En total, el 85% de l'espai de Fira de Gran Via ja ha estat adjudicat a algun dels 1.500 expositors.

D’aquesta manera, el congrés de telefonia recupera bona part de la normalitat perduda en l’edició de 2021, que va tenir una assistència reduïda de 20.000 persones (i unes altres 10.000 en format virtual) i va oferir bona part dels seus continguts en línia. Aquest canvi també es notarà amb les empreses expositores: malgrat la baixa anunciada d’algunes companyies internacionals, com Sony o Lenovo, la gran majoria de multinacionals del sector han confirmat la seva presencialitat a Barcelona.