L’auge de les OTT esfondra el consum de televisió a mínims històrics

El temps de visionat televisiu de 2021 cau als 206 minuts per espectador, una xifra no registrada des de 1993

Categories:

Redacció

L'informe anual de GECA comptabilitza una caiguda de l'11,6% respecte al 2020
L'informe anual de GECA comptabilitza una caiguda de l'11,6% respecte al 2020 | JESHOOTS.com (Pexels)

El consum de televisió tradicional a les llars espanyoles durant el 2021 ha caigut fins als 206 minuts per espectador (3 hores i 36 minuts), d’acord amb l’informe anual del Gabinete de Estudios de la Comunicación Audiovisual (GECA). Aquestes dades suposen una davallada de l’11,6% respecte al 2020 i marquen un mínim històric de consum televisiu no registrat des de 1993 per la consultora.

GECA associa la caiguda de consum televisiu de la societat espanyola a dos factors principals: l’auge de les plataformes OTT, que a Catalunya ja superen conjuntament els 9,3 milions de subscriptors, i el fi del confinament de la pandèmia, un fet que va suposar que la gent sortís més temps de casa i, per tant, passés menys estona davant la televisió. Sobre el primer punt, la consultora apunta que els usuaris que compten amb serveis audiovisuals per streaming han reduït el seu consum televisiu en 21 minuts durant el 2021, mentre que la resta només l’ha reduït 4 minuts.

Pel que respecte al global de la població, totes les franges d’edat han reduït el temps que passen mirant la televisió, però ho han fet especialment els infants de 4 a 12 anys i els adults entre 45 i 64 anys, que han passat entre 31 i 32 minuts menys davant l’aparell. La gent de més de 65 anys segueix sent la franja que més mira la televisió, amb una mitjana de 361 minuts per espectador, mentre que els joves d’entre 13 i 24 anys són els que menys la consumeixen, amb només 79 minuts de mitjana.