Intel·ligència artificial que treu conclusions de les entrevistes laborals
La ‘start-up’ Opground preselecciona i posa en contacte de manera àgil empreses i emprenedors amb els candidats
Categories:
La start-up Opground ha creat un reclutador virtual automatitzat i basat en intel·ligència artificial per connectar empreses i emprenedors amb perfils tecnològics després d’una entrevista laboral. La solució permet estalviar fins a un 80% del temps que les companyies dediquen a buscar nous empleats. N'hi ha prou que recorrin a la plataforma cada vegada que necessitin contractar un programador, i el sistema d’IA preseleccionarà i els oferirà els perfils més adequats en molt pocs minuts.
Els programadors fan una única entrevista de 33 minuts de mitjana amb Opi, el seu assistent virtual (xatbot). "És un sistema semblant a una conversa per WhatsApp”, comenta, “El punt fort d'Opground rau en la seva intel·ligència artificial, que s'encarrega d'extreure la informació de l'entrevista, treure'n les seves pròpies conclusions i relacionar-la amb el que cada empresa busca". De moment la tecnologia s'ha centrat en els programadors i també en arquitectes de programari especialistes en ciberseguretat, però preveuen continuar creixent: "Volem explotar un sector, ser forts aquí i posteriorment obrir-nos a d'altres. Triem els programadors perquè són professionals que no solen buscar feina activament ni responen les propostes que els arriben, per exemple, a través de LinkedIn.".
Opground presumeix del grau de satisfacció dels seus usuaris, que és de gairebé 10 sobre 10 per a les empreses i 9 sobre 10 entre els programadors. Molts d'aquests professionals, de fet, arriben recomanats per altres professionals que ja ho han provat, i el seu NPS (Net Promoter Score) és del 70 %. Fins i tot alguns d'ells creuen tant en el projecte que no dubten a oferir-se per treballar-hi.
Model de negoci
Els programadors no paguen per formar part d'Opground, però sí les empreses. "El nostre objectiu és vendre eficiència i accés al talent adequat. Tenim una subscripció prèmium que ofereix accés a la tecnologia com si fos un empleat més de l'empresa i independentment de si es contracta un professional o deu. Però en aquesta primera etapa admetem contractacions per èxit."
En aquest últim cas, si una empresa només vol contractar una persona, pot penjar la seva vacant i en menys de cinc minuts té una selecció de professionals recomanats perquè pugui veure les seves entrevistes i els aspectes de personalitat dels candidats, i pot enviar una proposta laboral a qui seleccioni perquè aquesta persona triï si vol connectar i seguir amb el procés.
Opground inclou un últim servei més, tant a empreses com a professionals, el conegut com a OPI The Coach. Es tracta d'un assessorament personalitzat i automatitzat, tal com assegura Teixidó. "A les empreses les ajuda, per exemple, a saber què demanen de més en cada perfil i quins aspectes els falten per ser més atractives a l'hora d'atreure candidats. Als professionals, en canvi, els informa de quins coneixements o experiència els falten per accedir al seu següent repte professional i per a quins llocs es contracten perfils similars al seu. Per fer-ho, analitzem la informació global del mercat i no sols les nostres dades internes, ja que aquestes són cent per cent privades i confidencials. L'objectiu últim és ajudar tothom a millorar i aconseguir els seus objectius."
Aquest projecte, que ja està en funcionament tant a Espanya com a Llatinoamèrica, ha estat finalista de la novena edició de l'SpinUOC, el programa d'impuls de l'emprenedoria, la innovació i la transferència de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), coordinat per la plataforma Hubbik.