El sector audiovisual català, participant actiu a l’ISE
La fira internacional acollirà un estand amb 20 empreses catalanes els pròxims 1 i 2 de juny
Categories:
L’audiovisual català comptarà amb presència física a la Integrated Systems Europe (ISE), el principal congrés internacional del sector, gràcies a l’estand impulsat per la Generalitat a través d’ACCIÓ. La fira, que tradicionalment s’havia celebrat fins ara a Amsterdam, aterra enguany al recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona i es desplegarà de manera física i virtual els pròxims 1 i 2 de juny, amb la intenció de tornar a la presencialitat total el febrer de 2022.
En concret, les 20 empreses catalanes dedicades al desenvolupament de hardware, software i serveis en el sector de l’àudio i el vídeo s’ubicaran en un espai de 200 metres quadrats a l’ISE desplegat per ACCIÓ. Amb aquesta acció, la Generalitat pretén “impulsar el sector audiovisual català” a través de la cerca d'inversors, socis i clients, l’augment de visibilitat i l’obertura de nous mercats internacionals. Entre les companyies seleccionades es troben firmes com OPTIMUS, Lavinia Services, Waapiti o EZ Acoustics, a més a més del centre universitari de disseny BAU o la Comunitat RIS3CAT Media. Els seus àmbits d’actuació comprenen des de l’aplicació de la realitat virtual al sector audiovisual fins a la creació de plataformes de gestió de continguts, el mapping 3D o la gestió d’equipament.
Reunions de ‘networking’
Paral·lelament a la participació d'aquesta vintena d'empreses, ACCIÓ ha organitzat reunions físiques i virtuals entre més de 300 start-ups i empreses amb multinacionals i inversors internacionals com LG, Samsung, Hyundai, Henkel o Damm, entre altres. L’Agència catalana per la competitivitat també ha organitzat un conjunt de pitchs de start-ups catalanes en el marc de la fira per donar a conèixer les tecnologies que es desenvolupen des de Catalunya en aquest sector i facilitar la cerca de nous inversors per part d'aquestes empreses emergents.
Entrant més a fons en el sector audiovisual, l’espai Startup Nation de l’ISE, coorganitzat en col·laboració amb The Next Web, acollirà la presència de tres fons de capital risc perquè explorin les tendències de futur. Aquest esdeveniment també comptarà amb la divulgació d’una desena d’empreses emergents catalanes centrades en subsectors com els videojocs, les smart cities o la realitat augmentada i virtual, com Psious, Rokubun, Wizards Club o Dexma.
Un sector de més de 6.700 MEUR
Actualment a Catalunya hi ha més de 1.100 empreses especialitzades en el sector audiovisual, que sumen una facturació total de 6.700 milions d’euros i ocupen a unes 26.000 persones, segons un estudi de la Direcció General d’Indústria i ACCIÓ elaborat en col·laboració amb el Clúster Audiovisual de Catalunya. Segons l’informe, al Principat hi ha tres segments de negoci principals: l’entreteniment audiovisual, que és el primer en facturació i nombre de treballadors; la comunicació i publicitat i els mitjans de comunicació.
Una fira menys multitudinària
La primera edició de l’ISE a Barcelona se celebra amb una dimensió “50 vegades” més petita de l’habituals, segons ha declarat el director de la fira, Mike Blackman, a l’ACN, qui ha assenyalat que servirà per “donar el tret de sortida ales grans fires a Catalunya i arreu del món”.
Els exhibidors ocuparan un terç del hall 2 de Fira de Barcelona a Gran Via, una "diferència substancial" amb la planificació oficial, que implicaria, com amb el Mobile World Congress, la instal·lació sencera, amb vuit halls. Blackman anticipa, però, una gran fira per al 2022, ja que un terç de l'espai habitual ja està reservat.
Preguntat per la necessitat de fer tests d'antígens i portar mascareta, Blackman admet que no és el que preferirien, però que l'important és poder treballar. "Si hem de fer testos per garantir i encoratjar la seguretat, ho fem. Si hem de fer negocis així, fem-ho", ha dit.