Diskover: la xarxa social que et mostra què visitar

La plataforma ofereix un servei transversal que recull diferents tipus d’activitats pels visitants d’un poble o ciutat i usa la intel·ligència artificial en el sistema de recomanacions

Categories:

Oriol Quintana

Diskover recull més de 32.000 recursos turístics, 23.000 dels quals ubicats a Catalunya, i cobreix els 947 municipis
Diskover recull més de 32.000 recursos turístics, 23.000 dels quals ubicats a Catalunya, i cobreix els 947 municipis | Ross Sneddon (Unsplash)

Quines activitats puc fer, quins esdeveniments hi ha o què puc visitar són algunes de les preguntes que es fan la majoria de persones quan fan turisme en un poble o ciutat. Actualment, hi ha algunes aplicacions que recullen algunes d’aquestes peticions, però hi ha un projecte català que les abraça totes: llocs, esdeveniments, activitats, comerços i allotjaments. Diskover és una xarxa social que va néixer el 2021 i que busca solucionar aquesta falta d’informació quan algú arriba a una destinació que no coneix. “Quan vols saber què es pot fer, quines coses passaran o les activitats que hi ha no és tan fàcil trobar-ho i has de començar a navegar per pàgines dels ajuntaments, un marketplace o buscar gent o entitats que les organitzi”, comenta el director general i cofundador de l’empresa, Julià Sánchez, “al final has de picotejar per un munt de llocs i es troba a faltar transversalitat”.

Tal com reconeix Sànchez, en grans capitals europees sí que abunden algunes aplicacions d’aquestes característiques, però no contemplen altres indrets, com un poble o una capital de comarques. I és que l’aplicació, disponible per iOS i Android, i també en format de pàgina web sense necessitat de fer cap instal·lació, se centra en el territori, no només en les ciutats amb major flux turístic, i es cobreixen els 947 municipis. De fet, presenta més de 23.000 recursos turístics publicats a Catalunya, que es van actualitzant de manera constant, dels 32.000 que té en total. La resta, són de l’estat espanyol, Andorra i el sud de França. Així doncs, de mitjana per cada localitat catalana li pertoquen aproximadament 25 informacions, tot i que aquelles amb més densitat de població i d’activitats poden acumular una xifra superior a 200 o 300.

Julià Sánchez: “Tothom pot fer la seva aportació, és una plataforma en la qual l’usuari pot interactuar, gaudir del contingut i aportar allò que un coneix i altres persones no”

Diskover també fa ús de la intel·ligència artificial (IA) per la recomanació, capaç de diferenciar dos perfils diferents d’usuaris i fer-los propostes que s’adaptin als seus interessos. “L’objectiu és fer descobrir allò que és important i, segurament l’ordre en el qual es presentaran els continguts no serà exactament igual en un cas o altra, ja que el motor analitzarà la interacció prèvia i anirà tenint en compte allò que més agrada”, explica el director general i cofundador. Per altra banda, el programari permet interactuar amb les informacions, destacant una fitxa, comentant-la o compartint-la amb altres usuaris en diferents xarxes socials. “Tothom pot fer la seva aportació, és una plataforma en què l’usuari pot interactuar, gaudir del contingut i aportar allò que un coneix i potser les altres persones no”, afegeix.

Des de la festa major fins al mercat municipal

“Les grans categories són llocs, esdeveniments, activitats, comerços i allotjaments”, resumeix Julià Sànchez, que remarca que hi ha des de coses puntuals, com una festa major, un concert o el mercat municipal; fins activitats que es duen a terme duran tots els dies de l’any o un període llarg de temps. Tal com es mostra, no només contempla aquells actes organitzats per entitats privades, sinó que també per administracions públiques, com són els ajuntaments o entitats socials. Així doncs, tot i que la plataforma és oberta per penjar continguts i consultar-los, les empreses privades i les públiques són els principals clients de la plataforma.

Diskover treballa amb organitzacions privades i públiques i divideix els seus continguts en cinc grans categories: llocs, esdeveniments, activitats, comerços i allotjaments

Per una banda, Diskover ofereix serveis de promoció als seus clients; i, per a l’altra, fa una anàlisi detallada de les dades. Aquesta última es mostra amb informes on es contempla, a través d’un mapa de calor, quins són els interessos i els perfils dels visitants. Tot i que tothom pot fer ús de l’aplicació publicant, hi ha un tipus de contingut i d’informacions a les quals només poden accedir els clients premium, aquells que abonen una quota, com oferir als usuaris accés a les pàgines de reserva o la visualització d’un contacte directe.

Perspectives de creixement

La visió de futur de Diskover, com apunta Julià Sánchez, és “esdevenir una xarxa social de turisme a escala mundial”. Ara per ara, hi ha 32.000 recursos turístics entre Catalunya, Andorra, el sud de França i altres zones de l’estat espanyol. L’objectiu d’enguany i del següent és expandir-se per Espanya, cobrint zones turístiques, així com d’altres que no ho són. A partir del 2026, es volen registrar 50.000 recursos turístics a França, Portugal i Itàlia; i, durant el 2027, expandir-se per altres zones turístiques d’Europa i en l'àmbit internacional. “Tindrem en compte el tarannà local o allò que està buscant el visitant, que no ha de ser exactament igual al que es busca quan es viatja a Catalunya, Itàlia o a l’estat espanyol”, puntualitza Julià Sánchez.