Qualla Kids: l’aplicació que coordina i agilitza la recollida escolar

La ‘start-up’ sabadellenca ha creat un sistema simple i directe que permet als centres escolars saber qui és el responsable d’anar a buscar els nens

Oriol Quintana

Qualla Kids està present en més de 100 escoles i disposa també d’una aplicació pensada pel servei de menjador i el transport escolar
Qualla Kids està present en més de 100 escoles i disposa també d’una aplicació pensada pel servei de menjador i el transport escolar | Qualla Kids (cedida)

El moment de la recollida dels nens a les escoles acostuma a generar alguns maldecaps a les famílies. Els progenitors han de trobar un temps per desplaçar-se o recórrer a cangurs, avis o altres familiars. Amb l’objectiu de coordinar i agilitzar aquest lliurament va néixer Qualla Kids, una start-up sabadellenca que aporta tranquil·litat i benestar a l’entorn educatiu. “Un dia vam anar a recollir la nostra neboda i, en aquell moment vam estar alerta de com funcionava el sistema d’entrega i ens vam adonar que hi havia un problema real”, explica el cofundador i director general, Carles Porta.

A través de la plataforma, els pares o tutors legals poden validar qui recollirà els seus infants i, de forma directa, això arriba als professors i als centres educatius. Alhora, reben en els seus dispositius una notificació quan hi ha hagut una modificació o canvi d’estat de qualsevol classe. L’aplicació, que treballa en el mètode d’un sol clic, es basa en la simplicitat d’ús, com detalla Porta: “Hem creat un sistema d’informació objectiva, que engloba tot el que és necessari i ho va repartint a cada actor dins del termini i en la forma escaient, segons el que necessita”. D’aquesta manera, s’eviten processos en la gestió, la interpretació i la distribució de les informacions, ja que el sistema tarda tan sols 0,28 segons a actualitzar-se i que tots els actors sàpiguen quina és la situació.

A través de la plataforma, els pares o tutors legals poden validar qui recollirà els seus infants i, alhora, rebre en els seus dispositius una notificació en cada modificació o canvi d’estat

El projecte de Qualla Kids s’ha anat construint des del 2017 a partir de les necessitats reals de les escoles i les famílies i l’any 2020 es va començar a comercialitzar. Fruit del programa UPC Emprèn, on va sortir guardonada, contempla essencialment tres eixos: família, professors i escola. “Les famílies ens deien que feien canvis en el darrer segon, de vegades de manera molt improvisada, i que, un cop es feien, sovint es quedaven amb la inquietud de si allò havia quedat registrat com ells volien”, explica Porta. “També hi ha els mestres, que necessiten ser àgils en el procés de sortida i que abans actuaven de memòria o subjectivament, recordant l’últim missatge o correu electrònic”, complementa, “per últim, les escoles, que no tenien registrat res del que estava passant i ara sí que ho tenen, com amb qui ha marxat el nen, l’hora que ho fa o si es repeteix cada dia”.

Més enllà de la recollida de menors

La start-up ha anat evolucionant i no s’ha conformat en la recollida dels menors d’edat als centres educatius. “Des de l’aplicació tenim la possibilitat de controlar també el transport escolar, els drets d’imatge o el sistema de menjador”, comenta Carles Porta. Ara per ara, Qualla Kids té llançades al mercat d’apps fins a quatre plataformes diferents pensades per a les escoles, la família, el servei d’autobús i el menjador.  “Hem anat a buscar la màxima experiència de l’usuari per a cadascun d’aquests actors”, afegeix el director general de la companyia.

Porta: “Des de l’aplicació tenim la possibilitat de controlar també el transport escolar, els drets d’imatge o el sistema de menjador”

Pel que fa a la de menjador, permet gestionar als progenitors i a l’escola els dies de la setmana que l’infant es queda a dinar a l’escola. No només ofereix als professors i monitors saber qui de la classe es queda al migdia, sinó que també permet veure si hi ha alguna intolerància o al·lèrgia. D’aquesta forma, es facilita tot el procés de l’àpat, com l’etiquetatge de les safates o el control que realment els nens estan menjant allò que poden.

19.000 nens i un centenar de centres

A través de Qualla Kids, i des de la seva fundació, ja s’han efectuat més d'1,7 milions de recollides de 19.000 nens. Una altra dada destacada és que en cinc anys ja se superen el centenar de centres. Tot i que treballen amb moltes escoles de Catalunya, també estan presents a l’estat espanyol a Andalusia, la Comunitat Valenciana, la Comunitat de Madrid o el País Basc. I, més enllà d’Europa, tenen presència a països llatinoamericans com Mèxic, Colòmbia i Perú.

La qüestió idiomàtica és un aspecte que la start-up té marcada com a repte de futur. Ara per ara, es treballa en català, castellà i anglès; però a principis de pròxim curs, s’incorporaran tots els idiomes del món. “L’app agafarà l’idioma de configuració del telèfon”, detalla Carles Porta, “això està pensat perquè l’idioma l’entenem com una experiència de l’usuari i com que hi ha gent que té una dificultat molt important en això, volem entregar l’aplicació en la seva llengua”. I afegeix: “Així enriqueix l’experiència de l’usuari i, alhora, afavoreix una bona implementació de la plataforma”.