Mumbler, la plataforma catalana que ajuda a monetitzar els pòdcasts

La ‘start-up’ s’encarrega de les funcions tècniques i de màrqueting en la distribució de continguts per ajudar els creadors a obtenir o incrementar els ingressos

Categories:

Aida Corón

Mumbler dona suport als creadors amb eines que faciliten l'obtenció d'ingressos
Mumbler dona suport als creadors amb eines que faciliten l'obtenció d'ingressos | Pexels

La creació de continguts és un negoci a l’alça. Moltes consultores i companyies han intentat calcular quin és el seu impacte en termes econòmics, quant pot guanyar una persona que s’hi dediqui o quines altres professions se’n poden beneficiar. Les xifres ballen Molt precisament perquè és un sector que tot just està esclatant, però hi ha consens respecte a l’ús del terme “milions d’euros” quan es dona la dada. Ara bé, els noms que més ressonen són només una petitíssima part de tot l’ecosistema que hi ha al darrere. “El 99% dels creadors no tenen grans audiències i necessiten trobar alternatives per monetitzar la seva feina”, explica Pol Rodríguez. Ell és un dels fundadors de la plataforma catalana Mumbler, un espai que ajuda les persones que periòdicament nodreixen amb pòdcasts i continguts audiovisuals l’entorn digital a monetitzar la seva feina.

Mumbler allotja i distribueix des de pòdcasts fins a subscripcions d’audiollibres o audiocursos. A simple vista, no es diferencia d’iVoox o Spotify, però, a ulls dels creadors, aporta un el valor afegit de comptar amb eines per incrementar els ingressos de l’activitat. “Afegim una capa de vendes i màrqueting amb eines per ajudar els creadors que no tenen una audiència massiva i necessiten trobar alternatives senzilles per monetitzar”, comenta Rodríguez, “potser tenen audiències petites, però de molta qualitat i que tenen més facilitat per pagar pels continguts”.

Mumbler ofereix l’espai per a la distribució dels continguts i eines com butlletins o descomptes que ajuden a arribar a l’audiència i generar ingressos

A partir de tres plans de pagament —gratuït, per 19 euros mensuals o per 39 euros mensuals—, la plataforma ofereix eines diverses per impulsar les vendes dels continguts. Els creadors es poden trobar amb un canal que cobreix totes les necessitats tècniques, amb espais que es poden personalitzar, feeds per a la distribució o una landing page; també hi ha l’opció d’enviar butlletins o correus electrònics als seguidors, crear codis promocionals o estalviar-se la gestió dels cobraments, entre altres. “El resum és que nosaltres els estalviem temps i feines tècniques i de màrqueting perquè ells es dediquin a crear, que és el que millor saben fer”, conclou el cofundador.

Bona part de tota aquesta tasca s’ha fet amb el coneixement de l’equip, però la companyia treballa en la creació i entrenament d’algoritmes d’intel·ligència artificial generativa que puguin efectuar de forma automàtica i amb bons resultats la tasca de distribució dels pòdcasts i la mateixa creació de continguts.

Malgrat que no es fa consultoria ni una atenció personalitzada per ajudar els creadors a millorar la qualitat del producte, la plataforma disposa de vídeos i entrades al blog amb consells.

La plataforma ja permet que centenars de creadors cobrin prop de 1.000 euros mensuals

El projecte es va llançar el 2021 i té usuaris arreu d’Espanya i bona part dels països de parla hispana al continent americà, com també entre els creadors dels Estats Units que parlen espanyol. Segons Rodríguez, l’objectiu per a aquest any és créixer en nombre d’usuaris i passar de “tenir centenars de creadors que facturen més de 1.000 euros al mes a tenir milers de creadors que facturen de forma satisfactòria”. Per tal d’abordar aquest creixement de forma sostenible, el passat estiu van tancar una ronda de micromecenatge de 155.000 euros a través de StartupXplore.

Etiquetes