CEO de Pymeralia, empresa associada al Clúster TIC Catalunya Sud

Submergir-se en la IA per millorar en eficiència i competitivitat

"Només tenim dues opcions: incorporar la IA com una eina més o no fer-ho. Incorporar-la m'ajudarà a ser més competitiu"

Que la intel·ligència artificial està revolucionant el món ja és un fet. Com també ho és que està revolucionant les empreses. Personalment, tenia molts dubtes i el dia a dia ens deixava poc temps per explorar com aplicar-la a casa nostra, però llavors arriba aquell moment o cas que t’inspira i fa que t’hi submergeixis. I precisament ara som en aquesta etapa, submergits en les possibilitats de la IA i veient diferents casos d’aplicació, i com ens està ajudant a ser més competitius i eficients amb la nostra feina del dia a dia.

L’empresa que dirigeixo, Pymeralia, és una consultora especialitzada en la transformació digital, màrqueting digital i ciberseguretat. Tenim més de 18 anys d’experiència i més de 500 projectes executats. Avui dia, disposem d'un equip de 14 persones, algunes d’elles de recent incorporació. En aquest escenari, l’aplicació de la intel·ligència artificial ha suposat un revulsiu en diferents àrees de treball que poden servir com a exemple per altres empreses.

"La incorporació de la IA ens ha permès comptar amb un nou company sènior, amb experiència en totes les àrees de l'empresa"

En primer lloc, respecte als procediments interns, veiem que ens ajuda a resoldre dubtes, demanar dies de vacances, imputar despeses o presentar un full de dietes. Tot plegat li traslladem a la IA i aquesta aplicació ens ha permès reduir el nombre de consultes, l’autogestió de processos i, a més, reduïm errors.

Més enllà d’aquestes qüestions de la gestió del dia a dia, la incorporació de la IA ens ha permès comptar amb un nou company sènior, amb experiència en totes les àrees de l'empresa. Seguint la nostra metodologia de treball, quan un client ens contacta, el seu objectiu principal sol ser incrementar les vendes. En aquest moment, recollim les seves necessitats i objectius per poder elaborar-li una proposta de treball personalitzada. Per tal de dissenyar aquesta proposta, l'equip de màrqueting es reuneix i treballa conjuntament, combinant idees i estratègies entre membres júniors i sèniors. Aquesta col·laboració genera una proposta final que es presenta al client, acompanyada d'un pla d'acció i un pressupost detallat. En aquest procés, hem integrat la intel·ligència artificial com un consultor més. A la IA li expliquem el projecte de la mateixa manera que als nostres companys humans, i ella ens ofereix propostes, convertint-se així en un membre valuós de l'equip. És fascinant veure com la IA contribueix a la nostra feina de la mateixa manera que qualsevol altre company.

En tercer lloc, estem en fase proves per utilitzar la IA com a comercial. A Pymeralia comptem amb una àrea de formació on oferim diferents tipus de cursos, i programar i publicitar noves formacions ens suposa molta feina administrativa i comercial. Per això, estem entrenant la IA per tal que pugui informar sobre els diferents cursos que s’han programat, horaris, temaris, professors o documentació que s’ha d’aportar. L’objectiu és vendre cursos de formació i tancar el procés de venda, sense la intervenció de cap persona. És a dir, sols amb el nostre assistent d'IA. Increïble, oi?

"A la IA li expliquem el projecte de la mateixa manera que als nostres companys humans, i ella ens ofereix propostes, convertint-se així en un membre valuós de l'equip"

Aquest és projecte de futur en el qual encara treballem, però la IA és ja un element clau del nostre dia a dia i ens ha ajudat en qüestions operatives com per exemple a escriure aquestes ratlles. Ho havies diferenciat? En aquest article només hem ressaltat quatre camps d’aplicació, però la IA està revolucionant el món de les empreses i la seva formar de treballar. Davant això, només tenim dues opcions: incorporar la IA com una eina més o no fer-ho. El que tinc clar és que incorporar-la m’ajuda i m’ajudarà a ser més competitiu.