CEO d'Evol Agency, empresa associada al Clúster TIC Catalunya Sud

Tecnologia i autenticitat per posicionar-se sobre la competència

"Més enllà de la tecnologia i les estratègies de màrqueting digital, el factor humà encara és determinant"

Les petites i mitjanes empreses de les comarques de Tarragona es troben amb l'oportunitat i, alhora, el desafiament de captar clients en un escenari cada vegada més digital i globalitzat. En aquest context, els funnels de venda i la generació de leads sorgeixen com a eines clau per transformar el panorama comercial local.

Un embut de conversió de vendes no és més que un procés estratègic dissenyat per dirigir els potencials clients fins a la conversió final a través de diferents etapes. Tot comença amb l'atracció del client mitjançant continguts d'alta qualitat a través de blogs, vídeos o publicacions en xarxes socials que ressonen amb les necessitats i interessos del públic local.

El següent pas haurà de ser captar la seva atenció amb ofertes, demostracions o recursos gratuïts que els incentiven a compartir les seves dades de contacte. Un cop tenim les dades dels leads, el repte és mantenir el seu interès i conduir-los a la compra. Aquí és on les campanyes de correu electrònic personalitzades juguen un paper crucial. A l’hora de dissenyar-les caldrà tenir en compte oferir informació rellevant i promocions específiques que es relacionin directament amb les interaccions anteriors amb la marca. Aquesta comunicació ha de ser constant, però no invasiva, oferint sempre un valor clar que justifiqui la seva continuïtat en aquest embut de conversió.

"Una estratègia ben dissenyada no només incrementa les possibilitats de conversió, sinó que posarà els fonaments per una relació de llarga durada"

La personalització és vital en aquest procés. Cada client és únic i les solucions que les empreses de Tarragona ofereixin han d'adaptar-se a les necessitats específiques dels seus clients. Una estratègia ben dissenyada no només incrementa les possibilitats de conversió, sinó que posarà els fonaments per una relació de llarga durada, transformant clients ocasionals en seguidors regulars de la marca.

A tot plegat, pot ajudar-hi un sector tecnològic innovador i amb capacitat d’adaptació a diferents àmbits com el que agrupa el Clúster TIC Catalunya Sud. A Evol Agency, treballem a Reus i a Tarragona desenvolupant aquestes estratègies i millorant la reputació i el desenvolupament de marca dels nostres clients amb tècniques d'automatització per captar clients potencials. Un enfocament que permet a les empreses localitzar, atraure i mantenir clients de manera més eficient, adaptant les campanyes a les necessitats específiques de cada client per maximitzar els resultats.

"L'empatia, un coneixement profund del client i l'autenticitat són els pilars que et poden posicionar sobre de la competència"

L’experiència ens diu que més enllà de la tecnologia i les estratègies de màrqueting digital, el factor humà encara és determinant. L'empatia, un coneixement profund del client i l'autenticitat són els pilars que et poden posicionar sobre de la competència. En un món on els consumidors estan cada vegada més informats i tenen més opcions a l'abast, les empreses que tracten als seus clients com a persones úniques i no com a simples números en una estadística són les que veritablement destaquen.

Així, mentre les pimes de Tarragona naveguen per aquesta nova era digital, la clau de volta per a un sistema de captació de clients exitós rau en una combinació d'estratègia digital intel·ligent i un tracte proper i personalitzat que reflecteixi el caràcter únic de la regió i de les seves empreses. Aquesta aproximació no només els permetrà sobreviure sinó prosperar en un mercat altament competitiu.