Gastronomia i enoturisme protagonitzen la nova edició del Forum TurisTIC
La 13a edició del congrés, que se celebra a Barcelona el dimecres 18 de juny, tractarà aspectes com el disseny gastronòmic i solucions transformadores
Categories:
El Forum TurisTIC torna amb la 13a edició a Barcelona el dimecres 18 de juny amb estratègies innovadores i solucions tecnològiques per al disseny d’experiències transformadores de turisme gastronòmic i enoturisme. El congrés sobre innovació i aplicació de la tecnologia al sector del turisme organitzat per Eurecat, comptarà en sessions centrades en el food design, les claus del turisme gastronòmic o casos d’èxit d’experiències singulars.
A més a més, enguany s’explorarà l’avantguarda del disseny gastronòmic amb una sessió centrada en la creativitat, la tecnologia i els aspectes sensorials com a elements per a la transformació culinària. Entre els ponents de la taula on es tractarà aquesta temàtica, hi haurà les noves formes d’entendre l’alimentació del laboratori de recerca Plat Institue, el centre Makeat Barcelona i Alimara Living Lab del CETT Barcelona.
El 13e Forum TurisTIC examinarà projectes singulars de solucions innovadores i respectuoses amb l’entorn i les persones mitjançant l’aplicació de pràctiques sostenibles i regeneratives en el turisme enogastronòmic. En aquest àmbit, es deixaran veure iniciatives com Aisee, una aplicació que escaneja documents i detecta si un producte és apte segons les intoleràncies; el projecte virtual YouGov Espanya, que permet accedir a coneixement mitjançant intel·ligència artificial; i l’eina GDS-Index, que avalua la certificació en relació amb el menjar saludable dels restaurants de les destinacions. També es donarà a conèixer MindChef, una experiència multisensorial de degustació de vi del Celler Mas Llunes; Too Good To Go, que posa fre al malbaratament alimentari; i Effiwaste, una start-up que impulsa la gastronomia circular.
En un altre bloc, més centrat en l’enoturisme, es presentarà el projecte Enotour d’Eurecat per la digitalització d’aquest tipus de turisme i la generació d’experiències virtuals i la metodologia MeturIA (Monitor d’Experiència Turística amb Intel·ligència Artificial), de Vivential Value, per l’anàlisi de l’experiència del turista enogastronòmic. Per altra banda, es mostrarà l’experiència immersiva amb realitat virtual en el projecte de renovació museogràfica del Vinseum.