Google presenta un nou model de cerca de productes basat en intel·ligència artificial

El model permet a l’usuari introduir unes frases de context al sistema de cerca per ajustar millor els resultats

Redacció

Amb més de 50 milions d’articles de diferents botigues, la IA analitza detalls com les ressenyes, el preu, el color, la disponibilitat o les opinions d’altres compradors
Amb més de 50 milions d’articles de diferents botigues, la IA analitza detalls com les ressenyes, el preu, el color, la disponibilitat o les opinions d’altres compradors | cottonbro studio (Pexels)

Google vol revolucionar la forma en la qual es compra en línia i ha presentat aquest dimarts una nova experiència que utilitza la intel·ligència artificial (IA) per escollir millor els productes. Aquest model combina el Gemini amb una recopilació de més de 50 milions d’articles de diferents botigues i analitza detalls com les ressenyes, el preu, el color, la disponibilitat o les opinions d’altres compradors.

El tret distintiu és que l’usuari ha d’introduir una frase de context, especificant què vol o per què ho necessita, i, a partir d’aquí, es desplega una llista en pantalla. Alhora, permet donar altres detalls específics adaptats a cada tipus de compra. Per exemple, en cas d’una peça de roba, es pot informar sobre les condicions climàtiques o la temporada de l’any. En tot cas, els resultats s’actualitzaran en temps real.

Per altra banda, Google també ha presentat la possibilitat d’emprovar-se roba virtualment abans de comprar-la. Tot i que aquesta funció ja està en funcionament en algunes companyies, és una novetat en el gegant tecnològic. Per fer-ho només es requereix una fotografia de la persona de cos sencer i la IA adaptarà la roba automàticament a les característiques del cos, considerant els materials, els plecs; entre d’altres.