Google anuncia les noves opcions de privacitat que permetran als usuaris desvincular els diversos serveis del buscador
La mesura s’implanta per donar compliment a la Llei de Mercats Digitals de la UE que entrarà en vigor al març
Categories:
Google s’ha posat les piles i, un mes i mig abans de l’entrada definitiva en vigor de la nova Llei de Mercats Digitals promulgada per la UE, ha anunciat públicament quin procediment posarà en marxa per permetre als usuaris desvincular serveis individuals i evitar que la companyia segueixi usant les dades en tots els seus dominis. El buscador oferirà l’opció de mantenir enllaçats determinats serveis de Google com la Cerca, YouTube, Serveis d'anuncis, Google Play, Chrome, Google Shopping i Google Maps, en el nombre que es vulgui, o bé desvincular-los tots.
Des de la web de Google es recorda que, quan estan enllaçats, els serveis poden compartir les dades de l’usuari i ajudar-lo a personalitzar el contingut i els anuncis, en funció de la configuració. Si es decideix no enllaçar-los, però, algunes funcions deixaran de rutllar. Per exemple, si el cercador, YouTube i Chrome no estan vinculats entre si, llavors mostraran uns resultats, recomanacions de YouTube i notícies de Discover menys personalitzades. Així mateix, si el cercador i Google Maps no estan vinculats, aleshores les reserves que es facin a Google no es veuran a l'aplicació de mapes. En qualsevol cas, sempre es podrà modificar aquesta configuració a l’apartat de Dades i Privacitat
La llei afecta sis gegants del sector (Meta, ByteDance, Apple, Microsoft, Amazon i Alphabet, un dels propietaris de Google), designats per la UE com a “guardians d’accés”, és a dir, empreses del sector amb una posició econòmica forta i un impacte significatiu en el mercat interior en molts països de la Unió.