Mediapro i Google s’uneixen perquè l’entreteniment integri la IA generativa

Ambdues companyies treballen per crear solucions que permetin generar imatges i vídeos de forma senzilla, i oferir reculls personalitzats dels millors moments dels continguts audiovisuals

Categories:

Redacció

Mediapro i Google Cloud treballen plegats des del 2023 per donar un impuls a la indústria de l'entreteniment amb la personalització de continguts i solucions
Mediapro i Google Cloud treballen plegats des del 2023 per donar un impuls a la indústria de l'entreteniment amb la personalització de continguts i solucions | Mediapro

Grup Mediapro ha anunciat en el marc de l’Integrated Systems Europe una col·laboració amb Google Cloud per al desenvolupament de solucions basades en intel·ligència artificial generativa per a la indústria dels mitjans i l’entreteniment. El primer resultat de la unió entre ambdues companyies és una plataforma creativa per crear imatges i vídeos sense necessitat de coneixements tècnics i amb accés a funcionalitats avançades.

La col·laboració també inclou l’experimentació amb models Gemini. D’una banda, l’objectiu és crear assistents personalitzats que s’adaptin a les necessitats de cada creador, però amb la premissa que sempre sigui la ment humana qui supervisi el procés. D’altra banda, es pretén explorar les capacitats multimodals de la IA per multiplicar el valor del contingut mitjançant l’etiquetatge automàtic. Aquesta funcionalitat ha de revertir en una solució que creï resums i moments destacats dels continguts audiovisuals adaptats als interessos de cada persona.

La sinergia entre la companyia catalana i el gegant tecnològic va iniciar-se el 2023 amb el treball conjunt entre professionals del centre d’IA de l’àrea d’Innovació de Grup Mediapro i experts de Google Cloud.

De bracet dels grans

En la passada edició de l’ISE, Grup Mediapro va anunciar la creació d’un laboratori d’IA i mitjans sintètics per desenvolupar solucions per al sector audiovisual. L’espai, pioner a Europa, treballa des de l’anàlisi de mercats i audiències o el monitoratge de la publicitat durant les retransmissions fins a àmbits com l’accessibilitat i personalització dels continguts audiovisuals i digitals les millores en el processament de vídeo o la clonació de veu.

L’aposta per la col·laboració amb els gegants tecnològics situa l’empresa catalana al capdavant de la innovació en el sector audiovisual i de l’entreteniment.