L’acceleradora de ‘start-ups’ d’economia blava Braid Theory escull Barcelona com a seu europea
La companyia estatunidenca donarà suport a empreses emergents catalanes i europees en estadis inicials i facilitarà l’arribada de corporacions nord-americanes interessades a establir-se al Mediterrani
Categories:
L’empresa estatunidenca Braid Theory, especialitzada en l’assessorament i acceleració de start-ups d’economia blava, ha obert la seva primera seu fora de Califòrnia a Barcelona. Concretament, la companyia s’establirà al BlueTechPort, el hub d’innovació del Port de Barcelona ubicat al Moll de Sant Bertran, amb l’objectiu “d’ajudar start-ups tecnològiques a establir-se i créixer, per accelerar-les i també continuar acompanyant-les més enllà perquè puguin impulsar la seva tecnologia transformadora i apropar-la al mercat”, segons ha declarat la directora executiva de l’empresa, Ann Carpenter.
Braid Theory arriba a Barcelona amb la intenció d’especialitzar-se en empreses catalanes i del sud d’Europa, però també acompanyaran corporacions dels Estats Units i del Canadà que ja treballen amb ells i que tenen interès a establir-se al Mediterrani des de la capital catalana. Des de la seva fundació el 2016, l’acceleradora ha impulsat gairebé una vuitantena d’empreses emergents, i té previst continuar amb aquesta tasca des de la ciutat comtal, on d’entrada contractarà un equip de tres persones. “Veiem Barcelona com un lloc estratègic per expandir-nos i és la ciutat ideal per convertir-se en el nostre hub europeu, gràcies al rol estratègic que l'economia blava juga per a l'economia local, al teixit empresarial existent i a les instal·lacions i projectes que s'hi despleguen, com és el cas del Port”, ha assenyalat Carpenter. Les oficines tindran espais de coworking, sales de videotrucades i zones per fer testar solucions, tant a terra com a l’aigua.
Un impuls a l’economia blava
L’aposta de Braid Theory per Barcelona respon a un sector econòmic en auge a Catalunya, que ja inclou 1.078 empreses, 23.876 professionals i una facturació de 5.556 milions d’euros, segons un estudi de l’agència per a la competitivitat de l’empresa (ACCIÓ) del departament d’Empresa i Treball. El transport de persones i mercaderies (47,1%), la pesca i l'aqüicultura (29,6%) i la propulsió i construcció del transport marítim (15,2%) són les especialitzacions més comunes, àmbits on les tecnologies energètiques, de transport o de preservació dels recursos marins tenen un paper essencial. Entre les diverses iniciatives impulsades per consolidar el sector destaca el ja mencionat BlueTechPort, que a hores d’ara es troba operatiu en una primera fase, però que té previst completar-se el 2027 amb un espai de 25.000 metres dedicats íntegrament a l’economia blava.