La Comissió Europea i Verificat impulsen un concurs per a joves per combatre la desinformació
La Lliga de verificació avaluarà participants d’entre 15 i 25 anys a Instagram sobre qüestions vinculades amb el canvi climàtic, els discursos d’odi i l’alfabetització mediàtica
Categories:
La plataforma catalana de fact-checkingVerificat i la Representació de la Comissió Europea a Barcelona han creat la Lliga de verificació, un concurs orientat a joves per fomentar la verificació d’informació a internet. La iniciativa busca animar les noves generacions a comprovar la veracitat de les notícies que es troben a les xarxes socials, atès que, d’acord amb un informe de Save the Children, les plataformes digitals són el principal mitjà d’accés a la informació del 60% dels adolescents, però més del 51% té problemes per identificar si una notícia és falsa.
El concurs es durà a terme a través dels comptes d’Instagram d’ambdós organitzadors, que durant els mesos de gener i febrer publicaran diversos reels informatius sobre desinformació climàtica, discursos d’odi i consells d’alfabetització mediàtica i informacional. Al final d’aquests vídeos, s’inclouran unes enquestes que avaluaran les capacitats per verificar informació dels joves. D’entre tots els participants, les dues persones que contestin més preguntes correctament guanyaran un viatge a Brussel·les per conèixer en primera persona les institucions europees acompanyades de creadors de contingut catalans i professionals comunicatius. En cas que hi hagi un empat entre més de dues persones, els guanyadors se sortejaran amb l’eina Sortea2.
La Lliga de Verificació està oberta a tota la ciutadania espanyola d’entre 15 i 25 anys. Per poder participar-hi, cal seguir els comptes d’Instagram de Verificat, la Comissió Europea i Desfake i contestar les preguntes quan es publiquin les enquestes.