Neix Elactraqua Tech, la ‘spin-off’ de la UB per descontaminar les aigües residuals dels sectors farmacèutic i cosmètic
La solució es basa en un sistema d’electrogeneració in situ d’oxidants forts que millora els resultats i la sostenibilitats dels reactors biològics que es fan servir en l’actualitat
Categories:
La indústria farmacèutica i la cosmètica generen el 92% dels compostos tòxics de les aigües residuals industrials, uns residus amb alt impacte mediambiental que des d’aquest novembre la UE obligarà a cobrir econòmicament als seus responsables. És en aquest context que sorgeix Elactraqua Tech, una spin-off de la Universitat de Barcelona (UB) que ha dissenyat una tecnologia basada en l’electrogeneració per eliminar els contaminants tòxics d’aquestes aigües.
Elactraqua Tech neix de les investigacions del grup de recerca Laboratori d’Electroquímica dels Materials i del Medi Ambient (LEMMA) de la UB, que fa diversos anys que investiga l’aplicació de l’electroquímica en la descontaminació de l’aigua. “L’electroquímica ambiental pot tenir un paper rellevant en l’àmbit industrial, ja que ofereix un ampli ventall d’aplicacions i és molt respectuosa amb l’entorn”, ha assegurat el cofundador de l’empresa derivada i líder del grup LEMMA, el doctor Ignacio Sirés Sadornil.
La proposta d’Electraqua Tech es basa en un sistema de descontaminació que fa servir l’electrogeneració in situ d’oxidants forts per eliminar els principals actius presents en medicaments, cosmètics i fragàncies de l’aigua afectada. Aquesta tècnica permet convertir els contaminants tòxics i bio-recalcitrants en compostos innocus de manera més efectiva que els tradicionals reactors biològics, dels quals també es diferencia per consumir menys energia.
D’entrada, l’equip vol especialitzar-se en els sectors farmacèutic i cosmètic i aconseguir que descontaminin les aigües abans que s’aboquin a una depuradora, i més endavant aspira a dissenyar sistemes per fer tractaments integrals d’altres tipus d’aigües residuals.