El videojoc català ‘Neva’, nominat a tres premis als The Game Awards
La nova obra de Nomada Studio competirà en les categories de Millor Joc Independent, Millor Direcció d’Art i Millor Joc per Impacte Social, àmbit on ja va guanyar ‘GRIS’ el 2019
Categories:
El videojoc Neva, desenvolupat per l’estudi català Nomada Studio i publicat aquest octubre per Devolver Digital, ha estat nominat en tres categories dels The Game Awards, els principals premis de la indústria dels videojocs. En concret, Neva aspira a endur-se el Premi a Millor Joc Independent, el Premi a Millor Direcció d’Art i el Premi a Millor Joc per Impacte Social.
En la categoria de Millor Joc Independent, Neva competirà contra Animal Well, Lorelei and the Laser Eyes, UFO 50 i Balatro, el qual també ha estat nominat a Millor Joc de l’Any. Per la seva banda, el Premi a Millor Direcció d’Art se’l disputarà amb Astro Bot, Elden Ring: Shadow of the Erdtree, Black Myth Wukong i Metaphor Re:Fantazio. Finalment, al guardó a Millor Joc per Impacte Social també aspiren Closer the Distance, Indika, Massira, Life is Strange: Doble Exposure, Senua’s Saga: Hellblade II i Tales of Kenzera: Zau.
Es tracta de la tercera vegada que un videojoc català és nominat als The Game Awards, considerats per molts com l’equivalent als Oscars del sector dels videojocs. El primer a aconseguir-ho va ser GRIS, l’òpera prima de Nomada Studio, l’any 2019, quan va ser preseleccionat en les categories de Millor Joc Independent Debut, Millor Direcció d’Art i Millor Joc per Impacte Social, de les quals va aconseguir guanyar la darrera. Tres anys més tard, a l’edició de 2019, Endling – Extinction is Forever, dels barcelonins Herobeat Studios, va repetir la nominació a Millor Videojoc per Impacte Social, però no va aconseguir guanyar-lo. Tanmateix, mesos més tard va endur-se el Premi BAFTA 2023 en la categoria de Videojoc més enllà de l’entreteniment.
‘Astro Bot’ i ‘Final Fantasy VII: Rebirth’ copen les nominacions
A escala global, els títols que acumulen més nominacions als The Game Awards són Astro Bot, desenvolupat per Team Asobi i publicat per Sony Interactive Entertainment, i Final Fantasy VII: Rebirth, desenvolupat i publicat per Square Enix, tots dos amb set categories. Els segueixen Metaphor Re:Fantazio (Studio Zero, Atlus) amb sis nominacions i Balatro (LocalThunk, Playstac) i Silent Hill 2 Remake (Bloober Team, Konami), amb cinc.
Al premi principal dels guardons, el de Millor Joc de l’Any, s’enfrontaran els ja mencionats Astro Bot, Final Fantasy VII: Rebirth, Metaphor Re:Fantazio i Balatro amb Black Myth: Wukong (Game Science) i l’expansió Elden Ring: Shadow of the Erdtree (FromSoftware, Bandai Namco), amb quatre i tres nominacions entre totes les categories, respectivament.