La Generalitat impulsa un repte de robòtica per fomentar el pensament computacional a les escoles i instituts
Robots en acció! planteja una sèrie de desafiaments mensuals que els alumnes han de resoldre fent ús de l’equipament tecnològic de què disposi el centre
Categories:
L’àrea de Cultura Digital del departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat ha posat en marxa Robots en acció!, un projecte destinat a alumnes de primària i primer cicle d’ESO per fomentar el pensament computacional a través de la robòtica. La iniciativa ja comptabilitza un total de 273 centres educatius inscrits, que en conjunt engloben 6.825 alumnes dins de les franges a què es dirigeix la proposta.
Robots en acció! es presenta com un conjunt de missions que els estudiants hauran de superar per alliberar una científica que ha estat segrestada pels habitants d’un planeta llunyà. Cada repte, que es publiquen mensualment, presenta una sèrie de dificultats vinculades a la didàctica de la física que els alumnes hauran de treballar a classe fent ús dels robots, plaques i altres dispositius robòtics que tingui l’escola o institut. La iniciativa s’ha dissenyat perquè cadascun dels desafiaments siguin asíncrons, de manera que cada centre pugui dur-los a terme al ritme que consideri adient.
Un cop superada cada missió, el projecte convida els alumnes a enregistrar un vídeo on expliquin com han resolt les dificultats a través dels robots i les plaques. Els organitzadors escolliran els grups més innovadors i exitosos i els mencionaran a la pàgina web del projecte, a més a més de convidar-los a participar en la XVII Jornada de Programació i Robòtica Educatives. A banda dels reptes actuals, el portal també inclou un recull d’exercicis que es poden fer amb robòtica, classificant-los per àrea temàtica, etapa educativa i complexitat.