Importass, l’app de la Seguretat Social per consultar l’informe de vida laboral des del mòbil

La plataforma ofereix dades més extenses per a autònoms, treballadors de la llar, artistes i estudiants en pràctiques

Categories:

Redacció

El Ministeri de Seguretat Social, Inclusió i Migracions ha llançat una nova aplicació mòbil per realitzar tràmits administratius  de manera ràpida i senzilla
El Ministeri de Seguretat Social, Inclusió i Migracions ha llançat una nova aplicació mòbil per realitzar tràmits administratius de manera ràpida i senzilla | freestocks Unsplash

La Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) ha llençat  Importass, una nova aplicació mòbil amb què es pot accedir a les principals dades personals de l'informe de vida laboral. L’app permet efectuar de manera telemàtica gestions com l’alta o la baixa per malaltia, o la formalització del règim d’autònoms, tasques que calien un procés llarg a les oficines de l’administració pública. També permet rebre avisos personalitzats i notificacions, accedir a documents i tenir-los guardats al dispositiu, sense necessitat de tenir connexió a internet. La plataforma està disponible per a dispositius Android i iOS, i s’hi accedeixmitjançant el sistema Cl@ve Permanent, Certificat digital o SMS. 

Gràcies a Importass, qualsevol ciutadà pot realitzar gestions en tot moment, i permet d’alguna manera fer la vida més fàcil als joves i persones grans. “El món s'ha traslladat als mòbils, on existeixen noves maneres d'interactuar, més àgils, senzilles i amb llenguatges simples amb les quals generar vincles amb la ciutadania” ha explicat la ministra de Seguretat Social, Migracions i Inclusió, Elma Saiz, en la roda de premsa de presentació.

La ciutadania podrà actualitzar les dades i accedir a l’informe de la vida laboral des del mòbil

Funcionalitats per a cada perfil

Importass ofereix quatre perfils diferents en TGSS: autònoms, ús de llar, artistes i alumnes en pràctiques. En el cas dels treballadors per compte propi, poden accedir a tota la informació i tràmits disponibles, com modificar la base de cotització, consultar rebuts o simular les quotes segons els rendiments. Per a les treballadores de la llar, tant si es treballa en l'entorn domèstic com si es vol contractar algú per treballar a casa, es pot calcular la quota a pagar a la Seguretat Social (SS), tramitar una alta o una baixa o actualitzar el salari. Per al col·lectiu d'artistes està permet gestionar la situació d'inactivitat, sol·licitar la devolució d'ingressos o la baixa al cens d'artistes.

En el cas dels estudiants en pràctiques no remunerades, que des d’aquest any cotitzen aquestes hores a la Seguretat Social, el servei recull tot la informació pertinent a l’estada i a l’impacte que ha tingut en la seva vida laboral. Aquesta funcionalitat està disponible per als que ja les han començat i per als joves que cerquin informació, ja que hi trobaran una guia completa per resoldre dubtes, com número de la (SS).

Aquest portal, que va començar a funcionar en 2021 en format en línia, ha acumulat més de 35 milions de visites el 2023 i suma 24,4 milions des de principi d'any. Entre els seus serveis més utilitzats hi ha la consulta i descàrrega de l'informe de vida laboral, les bases de cotització, el tràmit d'alta d'autònom o la modificació de dades personals.