Hive Social: una mirada nostàlgica als inicis de les xarxes socials

La plataforma rebutja els models algorítmics i la publicitat invasiva i ofereix en ordre cronològic el contingut dels usuaris que se segueixin

Categories:

Redacció

La xarxa social es presenta com un híbrid entre l'estètica d'Instagram i les funcionalitats de X
La xarxa social es presenta com un híbrid entre l'estètica d'Instagram i les funcionalitats de X | Hive Social

L’experiència d’usuari en el món de les xarxes socials depèn cada vegada més dels algoritmes de recomanació. Lluny queden els temps en què Facebook era un mur en què se succeïen les publicacions de les nostres amistats; TikTok, Instagram, X o el mateix Facebook mostren ara una combinació entre missatges de coneguts, perfils famosos i polèmiques del moment, tot barrejat amb anuncis col·locats estratègicament. Poques xarxes mantenen encara l’opció de veure els seus continguts en ordre cronològic, una opció que s’ha erigit en la gran proposta de valor de Hive Social, la plataforma impulsada per la programadora autodidacta Raluca Pop amb un missatge clar: no perdre’s res del que publiquen les nostres amistats.

Disponible per a dispositius Android i iOS, Hive Social es presenta com una plataforma que busca recuperar l’experiència nostàlgica dels primers anys de les xarxes socials amb els avantatges de continguts i usabilitat de l’actualitat. Llançada l’octubre de 2019, la xarxa social va anar creixent de manera tímida fins a principis de 2021, quan va experimentar un fort creixement, superant els 300.000 usuaris i aconseguint momentàniament el primer lloc del top de descàrregues d’aplicacions socials a l’App Store. El segon gran boom es va produir el novembre de 2022, setmanes després que Elon Musk oficialitzés la compra de Twitter i molts usuaris busquessin noves alternatives, com Mastodon o Bluesky. En aquell moment, Hive Social va arribar a superar els 1,5 milions d’usuaris, però des d’aleshores va anar perdent popularitat respecte a altres xarxes socials.

Un híbrid entre Instagram i X

Funcionalment, Hive té un feed molt similar al que presenta Instagram. Els usuaris poden publicar imatges, una descripció sota la fotografia i també poden afegir música a les publicacions, encara que s’ha de pagar una petita quota per gaudir d’aquesta opció, que és gratuïta a Instagram. 

La plataforma també recorda bastant a X, ja que permet publicar textos, compartir enquestes i gifs. A Hive Social, el botó de ‘M'agrada’ apareix amb una icona de cor vermell, l’opció dels comentaris és de color blau i el botó de compartir, que s'assembla a la funció de ‘Retuit’ de X, és groc. A l'apartat ‘Discover’ de Hive es pot accedir als temes que són tendència de la xarxa social i a altres continguts personalitzats segons els gustos i interaccions de l'usuari. A més a més, de moment no hi ha subscripcions que puguin amplificar l’impacte de les publicacions ni opcions de pagament per a augmentar l’exposició, com és el cas de X amb la marca de verificació blava.