El Circuit de Montmeló acull una nova edició de la Formula Student Spain

La competició universitària de disseny i construcció de monoplaces rep equips de 23 països diferents, amb una destacada presència catalana

Categories:

Redacció

L'equip Dynamics UPC Manresa va quedar primer en l'edició neerlandesa de la Formula Student celebrada aquest juliol
L'equip Dynamics UPC Manresa va quedar primer en l'edició neerlandesa de la Formula Student celebrada aquest juliol | @daniiiko3 (Formula Student Spain)

Un any més, el Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló (Vallès Oriental) es converteix en la seu principal de la Formula Student Spain, la competició universitària en què equips d’arreu del món posen a prova els monoplaces que han dissenyat i construït pel seu compte. Aquesta 14a edició, que comença aquest dijous i s’allargarà fins al dimecres 7 d’agost, compta amb la participació de 1.500 estudiants provinents de 23 països europeus asiàtics i americans.

La Formula Student, considerada la pedrera dels enginyers de la Fórmula 1, presenta als participants universitaris tota una sèrie de reptes que han de resoldre els monoplaces que han construït durant el darrer any. La competició consta de tres proves estàtiques i cinc de dinàmiques, i la suma dels resultats en cadascuna d’elles determina la puntuació final de cada equip. Les estàtiques consisteixen en l’elaboració d’un pla de negoci, una anàlisi dels costos dels materials i de la producció del vehicle i un informe del disseny d’enginyeria del cotxe. Per la seva banda, les dinàmiques consisteixen en l’skidpad (un circuit en forma de vuit en què s’avalua l’acceleració lateral), l’acceleració (en línia recta durant 75 metres), l’autocross (conducció durant un quilòmetre per comprovar les qualitats dinàmiques i la maniobrabilitat) i la resistència i eficiència (els cotxes demostren la tolerància a llargues distàncies conduint durant 22 quilòmetres). Aquesta darrera és la prova més important des del punt de vista de la puntuació, mentre que la més cridanera pel públic és l’autocross, ja que es duu a terme a la nit i els equips decoren els monoplaces amb llums.

En l’edició d’enguany participen un total de 45 equips d’arreu del món, entre els quals hi ha una destacada presència catalana. La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és la que més n’aporta, amb un total de cinc, provinents de diferents facultats i centres de l’entitat. Un d’ells, Dynamics UPC Manresa, ha quedat primer en la Formula Student Netherlands celebrada al TT Circuit d’Assen (Països Baixos) entre el 13 i el 17 de juliol. A banda de la UPC, també competiran els equips catalans EUSS Motorsport de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) i TecnoCampus MotorSports del TecnoCampus Mataró-Maresme.

En total, la 14a edició de la Formula Student Spain comptarà amb 33 monoplaces elèctrics, 22 de combustió i dos d’híbrids, i entre tots ells n’hi haurà 10 amb la capacitat de conducció autònoma. Cal mencionar que, com a novetat, enguany se celebrarà paral·lelament la primera edició de la Formula Student Spain Classic Cup, una competició que acollirà cotxes històrics que han competit des de l’any 2000.