L’IndieDevDay escalfa els motors d’una setena edició enfocada en la qualitat
La fira del videojoc independent torna del 27 al 29 de setembre a la Farga de l’Hospitalet amb l’expectativa de superar els 12.000 assistents de 2023
Categories:
La setena edició de l’IndieDevDay, la fira barcelonina dedicada al videojoc independent, se celebrarà del 27 al 29 de setembre a La Farga de l’Hospitalet de Llobregat. L’esdeveniment, que enguany comptarà amb la distribuïdora Selecta Play com a patrocinador principal, ha presentat aquest dilluns el cartell de la nova edició, elaborat per l’artista Alicia Güemes ‘Laurielle’, una il·lustració que busca “representar la diversitat de la fira” i integrar “tot l’ecosistema nacional i català dels videojocs”, segons ha expressat el director de l’IndieDevDay, Daniel Santigosa.
En l’edició d’enguany, la fira apostarà per “elevar la qualitat i disminuir la quantitat” dels videojocs disponibles a l’esdeveniment, que l’any passat van superar els 190 títols, amb la intenció que els assistents puguin provar les obres de manera menys saturada. De moment, la fira té confirmats 100 videojocs, i la intenció és tancar la xifra al voltant dels 150. Tanmateix, encara no s’ha desvelat quin percentatge d’aquestes obres s’han desenvolupat a Catalunya o en territori espanyol. El director de l’esdeveniment no ha volgut confirmar noms, però sí que ha mencionat que la fira comptarà amb delegacions i distribuïdores de països estrangers que mostraran les seves obres.
L’IndieDevDay mantindrà l’estructura de l’any passat, amb un primer dia, el divendres 27, dedicat al públic professional i a la premsa, i els altres dos oberts al públic general. Com a novetat, es llançarà una nova entrada orientada al públic professional que no té ara mateix un projecte en actiu, però que, així i tot, vol participar en la jornada professional i tenir presència a l’aplicació MeetToMatch per fer networking. També repetiran els programes de xerrades, tallers, taules rodones i pòdcasts, en els quals es convidarà iniciatives nascudes a Catalunya per emetre en directe. Amb tot, Santigosa ha alertat que el plànol “no està tancat” i que encara s’ha d’acabar de confeccionar el programa d’activitats.

Pel que fa al públic, el director de l’IndieDevDay no s’ha atrevit a donar una xifra de previsió d’assistència, al·legant que l’any passat esperaven uns 6.500 visitants i en van acabar sent més de 12.000. Tanmateix, s’ha mostrat optimista: “Segurament la superarem, perquè estem fent una campanya de publicitat important a Barcelona, a escala nacional i internacional per tenir més assistència, sobretot per la part professional”. Un dels preferits del públic, l’àlbum de cromos de videojocs locals, repetirà per tercer any consecutiu, aquesta vegada amb dues edicions, una de color or i una altra de color plata, en referència als videojocs clàssics de Pokémon. Així mateix, de la mà de Selecta Play, l’esdeveniment ha preparat el que han anomenat “joc anticrisi”, una opció disponible en la pantalla de compra d’entrades, que ja es troba disponible al web, que permet adquirir un videojoc nacional en format físic per només cinc euros. Els títols disponibles són el català Mail Mole, per Nintendo Switch, i Ziggurat 2 i Aeterna Noctis, per PlayStation 5.
Un any més, l’IndieDevDay rebrà el suport i la col·laboració del departament de Cultura a través de la direcció general d’Innovació i Cultura Digital, que l’any passat ja va participar activament amb l’organització del Talent Dev Day, una fira d’ocupació que va aconseguir 400 reunions en quatre hores. “Van sortir contractacions i coneixements i ens va semblar una molt bona iniciativa per ajudar que els estudiants arribin al sector i cosir una mica més la mobilitat”, ha expressat la titular d’Innovació i Cultura Digital, Marisol López. “Aquest any, la intenció és tornar-ho a fer i, si es pot, millor”, ha confirmat López, qui també ha comentat que la Generalitat comptarà amb un estand sota la marca Catalan Arts per orientar els estudis i professionals del sector amb les eines públiques que poden donar-los suport. La directora general ha aprofitat l’explicació per reivindicar el premi nacional de cultura concedit a Conrad Roset la setmana passada, el primer que s’entrega per un videojoc, com una “confirmació, per si quedava algun dubte, que el videojoc és cultura”.