Les OTT perden pistonada a Catalunya

Netflix, Disney+, Max i Filmin perden subscriptors durant el primer quadrimestre de 2024, i només creixen Prime Video i DAZN

Categories:

Redacció

Netflix perd més de 100.000 abonats a Catalunya durant el primer quadrimestre de 2024
Netflix perd més de 100.000 abonats a Catalunya durant el primer quadrimestre de 2024 | Sunder Muthukumaran (Unsplash)

Les plataformes de vídeo sota demanda o OTT han esdevingut la principal via de consum audiovisual de la ciutadania catalana a internet, per davant de les plataformes digitals com YouTube o Twitch o els vídeos curts de xarxes com TikTok o Instagram, d’acord amb la darrera enquesta de l’Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AIMC). Tanmateix, després de tancar un 2023 a l’alça, els principals serveis que operen a Catalunya han experimentat una davallada de subscriptors durant el primer quadrimestre de 2024, segons recull la nova edició del Butlletí d’informació sobre l’audiovisual a Catalunya (BIAC) del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC).

Amb presència a gairebé 1,7 milions de llars del Principat, Netflix es manté com la plataforma OTT líder del país, però durant els primers mesos de 2024 ha experimentat una pèrdua de subscriptors del 2,5%, fet que la fa baixar dels més de quatre milions d’abonats de què podia fer ostentació en la darrera onada. Aquest fet fa que escurci distància amb el segon servei amb més tracció, Prime Video, una de les poques plataformes que sí que creix durant el primer trimestre, amb un 1,1%, que li permet superar els 3,1 milions d’usuaris i els 1,3 milions de llars.

En tercera posició, però a una distància considerable de les dues primeres, es troba Disney+, la plataforma que experimenta la caiguda més notable durant el primer quadrimestre de 2024, del 4,1%. Tanmateix, el servei de Mickey Mouse encara manté més d’1,6 milions de subscriptors i no es veu superat per HBO Max, ara Max, que també perd subscriptors i es queda superant el milió i mig d’usuaris, tot i que en el seu cas, la davallada és del 2,7%. Pel que fa a les plataformes més minoritàries, DAZN puja un 0,7% i assoleix els 629.000 abonats, mentre que Filmin i RakutenTV perden un 0,7% i un 2,3%, respectivament.

En el camp de les televisions per protocol d’internet (IPTV), la situació es mostra relativament més estable. Movistar+ continua líder destacada amb gairebé 1,6 milions d’usuaris (un 23,1% del total) i un creixement de l’1,4% respecte al tercer quadrimestre de 2023. En canvi, OrangeTV cau un tímid 0,3% i es queda amb 444.000 abonats. En tercera i darrera posició se situa Vodafone, amb 314.000 subscriptors i una caiguda del 0,9%.