YouTube obliga els creadors a distingir els continguts generats per IA
La plataforma de vídeos vol frenar la desinformació etiquetant els vídeos que inclouen material que ha estat alterat de forma total o parcial
Categories:
YouTube ha anunciat al seu blog que categoritzarà el contingut generat per intel·ligència artificial (IA) amb un nou intent per frenar la desinformació i els deepfakes. La companyia ha activat una opció que permet als creadors assenyalar si el vídeo inclou material que podria confondre a l’espectador amb alguna cosa real. L’objectiu d’aquesta nova funcionalitat és etiquetar i informar de les produccions que han estat alterades de forma total o parcial o que han estat creades directament per la IA generativa.
Amb l’etiqueta de “contingut alterat” es pretén advertir al públic que el visualitza i reforçar així la transparència amb l’audiència. Això inclou tots aquells que fan que una persona real digui o faci quelcom que no ha fet, però també estudiarà els llocs o les escenes a on transcorren les accions. De moment, no s’aplicarà en efectes d’imatges ajudats per la tecnologia ni se’ls exigirà als youtubers revelar si han fet servir eines com el ChatGPT o Midjourney en el procés de producció sempre que compleixin amb les normes de la plataforma.
Segons ha comunicat YouTube, l’etiquetatge està pensat perquè siguin els mateixos creadors qui ho distingeixin i llavors s’informarà el públic que el vídeo inclou “so i imatges editades significativament o generades digitalment”. Tot i això, hi ha l’opció que sigui directament la companyia qui distingeixi els continguts alterats en cas que no se segueixin les regles. Per aquests últims, s’adverteix d’un pla sancionador que, tot i no afectar a la monetització ni la relació amb l’audiència, comportarà la suspensió o eliminació del vídeo.