L’augment de la publicitat a YouTube multiplica per 3 l’ús dels bloquejadors d’anuncis
El tràfic a les webs d’aquesta mena d’aplicacions ha crescut un 336% des de la nova política de la plataforma i un estudi assenyala que només el 12% dels usuaris està disposat a pagar per evitar-los
Categories:
Els usuaris de YouTube s’han rebel·lat contra l’increment d’anuncis i la prohibició expressa d’usar programes bloquejadors de la publicitat. Segons un estudi realitat pel portal de seguretat a Internet Allaboutcookies, l’ús d’aquest tipus d’enginys ha augmentat un 336% d'ençà que la plataforma ha implantat la nova política d’anuncis.
A l’enquesta, feta a 1.000 internautes, només el 12% ha expressat la intenció de fer-se subscriptor de YouTube Premium, la manera legal d’evitar els anuncis i que té un cost de 12,9 euros mensuals. De la resta, més de la meitat afirma que “no estaria disposat a pagar res” i un 23% arribaria fins als 5 dòlars al mes.
Vistos els resultats, la campanya d’incrementar els comercials no està tenint l’efecte desitjat per a YouTube, ja que el 22% dels usuaris declara tenir més ganes d’utilitzar un bloquejador, el 16% hi passarà menys temps connectat, el 15% buscarà llocs web alternatius que no continguin publicitat. Només un de cada deu té la intenció de deixar d’usar els bloquejadors arran dels continus advertiments de la plataforma cada vegada que en detecta l’existència.