Barcelona fa una crida pública per millorar l’eficiència de la xarxa d’autobusos
Els projectes escollits tindran una dotació màxima de 100.000 euros, es testaran amb una prova pilot en entorns reals i podran exposar al Tomorrow.Mobility World Congress
Categories:
El Barcelona Innova Lab, el servei d’experimentació i execució de proves pilot de l’Ajuntament de Barcelona, ha fet una crida pública a empreses, start-ups, universitats i centres de recerca perquè participin en el nou repte que plantegen: crear solucions innovadores que ajudin a millorar l’eficiència de la xarxa d’autobusos de la ciutat. Els projectes escollits tindran una dotació econòmica màxima de 100.000 euros i l’oportunitat de presentar-se en la pròxima edició del Tomorrow.Mobility World Congress, que se celebra el mes de novembre conjuntament amb el Smart City Expo World Congress.
Les solucions presentades hauran de millorar en algun aspecte l’experiència dels usuaris del transport públic o bé l’eficiència del desplaçament dels automòbils. La manera d’aconseguir l’objectiu és decisió dels candidats: poden centrar-se a fer millores en els mateixos busos, modificar la infraestructura de la xarxa, atacar la velocitat comercial o els temps d’encotxament i desencotxament, millorar l’accessibilitat o la seguretat dels serveis… En tot cas, els participants tenen fins al 5 de març per fer una proposta, que serà valorada per un comitè d’experts. Les iniciatives escollides hauran de tenir un temps d’execució de 18 mesos, dins dels quals s’inclou un període d’almenys sis mesos en què s’haurà de dur a terme una prova pilot en entorns reals.
Aquest és el segon repte que es llança des de la posada en marxa del Barcelona Innova Lab, un espai gestionat per la fundació BIT Habitat i l’Institut Municipal d’Informàtica especialitzat en l’execució de proves pilot de solucions innovadores. El primer repte es va presentar el 2023 i cercava solucions que ajudessin a reduir la sinistralitat de les motocicletes a la carretera. Es van escollir dos projectes vinculats a la moto connectada: la proposta de la catalana Mapit, que consistia a instal·lar sensors a les motos per fer recomanacions prèvies als conductors i enviar dades anonimitzades de circulació a l’ajuntament; i la de la singapuresa Rider Dome, un sistema d’assistència al conductor que aplica la visió per ordinador i la IA per alertar en temps real d’amenaces properes a través d’unes llums instal·lades als miralls dels retrovisors.