El perfil dels consumidors espanyols a internet: moltes compres, poca despesa

De mitjana, en l’últim trimestre de l’any van adquirir una desena d’articles a un preu que oscil·lava entre els 288 i els 400 euros

Categories:

Redacció

Aliexpress, l’elaboradora de l’estudi, destaca l’atenció a l’hora de comprar dels espanyols i la capacitat de trobar les millors ofertes
Aliexpress, l’elaboradora de l’estudi, destaca l’atenció a l’hora de comprar dels espanyols i la capacitat de trobar les millors ofertes | Ivan Samkov (Unsplash)

Els consumidors espanyols són els que més articles per internet van comprar entre els mesos d’octubre i desembre d’un grup de països analitzats per part de la companyia Aliexpress, que va comparar les tendències de consum de l’Estat espanyol, França, Alemanya i Regne Unit. L’informe també apunta que, tot i ser els que més compres van fer, són els que menys despesa representen i explica que això es deu a una major atenció a l’hora de comprar i a la bona capacitat de cerca de les millors ofertes del mercat.

El client espanyol va gastar en els últims tres mesos, de mitjana, entre 288 i 402 euros; mentre que la despesa en els altres països se situa entre els 403 i 575 euros, el que significa un 70% menys de mitjana pel que fa a la inversió. Si observem els productes, nou o 10 és el número habitual, igual que els consumidors alemanys, i només un 4% dels enquestats van reconèixer no haver comprat en línia res durant aquelles setmanes. Pel cap baix de la llista trobem els francesos i britànics, entre cinc i sis articles.

A l’Estat espanyol, Aliexpress destaca que els productes més demandats en aquest període de temps van ser de la categoria electrònica de consum, en primer lloc, seguides de casa i jardí, telefonia, joguines, esports i entreteniment. La companyia, fruit del seu estudi, també assenyala que el mercat espanyol és on els usuaris dediquen més temps a descobrir i comparar els articles, sobretot analitzant aspectes que troben molt importants com el preu, la comoditat i la varietat.