El 90% de les principals companyies de comerç electrònic es protegeixen dels fraus digitals
L’Estat espanyol se situa al capdavant d’Europa en matèria de ciberseguretat en les compres en línia per davant de països com el Regne Unit, França o Àustria
Categories:
En ple Black Friday i amb l’inici de la campanya de compres nadalenques, el comerç electrònic acostuma a registrar un augment de vendes. Així com les principals plataformes creixen, també ho fan les amenaces digitals a les quals han de fer front els usuaris. Segons una investigació de la companyia de ciberseguretat Proofpoint, 18 dels 20 (90%) portals especialitzats amb més afluència disposen de mesures de protecció per oferir la seva activitat amb total garanties. Amb aquesta xifra, l’Estat espanyol se situa al capdavant d’Europa en aquesta matèria per davant de països com el Regne Unit, França o Àustria.
En dates on hi ha un gran moviment de compres en línia, els principals riscos que poden partir els consumidors són el phishing, la suplantació d’identitats per tal d’obtenir dades personals i bancàries, i les ofertes falses. Com a prevenció, el 65% de les empreses analitzades a l’estudi bloqueja l’enviament de correus electrònics sospitosos de frau abans que arribin al seu destinatari. A la vegada, buscadors com Google o Yahoo també sol·liciten l’autenticació a aquells que volen fer promoció dels seus productes o serveis.
Per altra banda, Proofpoint recomana que els clients han d’evitar, en la mesura del possible, clicar en enllaços o descarregar arxius adjunts de missatges no sol·licitats. De fet, l’enviament de missatges de text i de correus electrònics és la principal via d’entrada de les amenaces digitals i es recomana fer servir contrasenyes combinades i diferents en les múltiples plataformes on es puguin fer les compres.