WhatsApp, YouTube i Facebook, les apps més usades a l’Estat el 2023
Meta i Google lideren una classificació d’aplicacions que té espai per programaris de compra en línia, entreteniment i banca digital
Categories:
Meta lidera la classificació d’aplicacions mòbils més usades a l’Estat espanyol durant el 2023, amb tres de les cinc apps més emprades, segons el rànquing elaborat per Smartme Analytics a partir de 13.000 monitoratges. WhatsApp, Facebook i Instagram ocupen la primera, tercera i cinquena posició, respectivament, mentre que YouTube és la segona app que més es fa servir, i Gmail, la quarta.
La primera d’elles, WhatsApp, continua regnant com a principal aplicació de missatgeria mòbil, amb un 96,3% d’ús, molt lluny de la seva principal competidora, Telegram (50,8%). YouTube i Facebook són les altres dues plataformes que superen el 90% d’ús, per sobre del 85,3% del servei de correu electrònic de Google. La cinquena en discòrdia, Instagram, es troba a una mica més de distància dels líders del top, amb un 75,7% d’ús, mentre que TikTok és sisena amb un 54,3%.
En l’àmbit de les compres en línia, l’aplicació d’Amazon lidera el mercat amb un 52,4% d’ús, però molt a prop es troba Aliexpress, que és usat pel 50,4% dels espanyols. L’app de compravenda de segona mà Wallapop és la tercera d’aquest àmbit, amb el 37,9% d’usuaris, mentre que la botiga en línia de roba Shein aconsegueix el 35,4%. També tenen espai les apps de supermercats, com Mi Carrefour (26%) i Lidl Plus (24,7%).
Per la seva banda, la banca en línia protagonitza un empat tècnic entre l’aplicació de Caixabank (Imagin) i la de BBVA, al voltant del 24% d’ús, Finalment, Spotify encapçala la popularitat de les apps d’entreteniment amb una penetració del 33,7%, mentre que en l’àmbit audiovisual, Netflix (23,5%) i Amazon Prime Video (16,5%).