Competència exculpa Booking, Amazon i Tripadvisor de la publicació de ressenyes falses

L’organisme arxiva una denúncia de l’OCU en considerar que les plataformes “dediquen eines tecnològiques a revisar valoracions fraudulentes”

RedaccióACN

La CNMC considera que les plataformes disposen d'equips humans específicament dedicats a revisar i garantir la fidelitat de les opinions dels usuaris
La CNMC considera que les plataformes disposen d'equips humans específicament dedicats a revisar i garantir la fidelitat de les opinions dels usuaris | MetaData

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha arxivat una denúncia de l’OCU contra Amazon, Booking i Tripadvisor per permetre la inserció ressenyes falses i vulnerar així la lliure competència. Segons una resolució feta pública aquest dimecres, no s’han trobat indicis que les tres plataformes “hagin participat o facilitin la publicació d’opinions falses”.

Al seu dictamen, la CNMC desvincula les tres grans plataformes d’aquest tipus de pràctiques i destaca que totes tres “tenen eines tecnològiques i inverteixen a detectar valoracions fraudulentes, en penalitzen els responsables i, fins i tot, han iniciat accions legals i col·laboren amb investigacions en marxa”. El text considera que tenen “mesures raonables i proporcionades” per evitar la problemàtica i que disposen d’“equips humans específicament dedicats a aquesta revisió per garantir la fidelitat i rellevància de les ressenyes”.

Tot i això, l’organisme apunta que hi ha evidències que venedors i intermediaris contacten amb els usuaris perquè publiquin valoracions falses a canvi de diners o regals, cosa que podria constituir una vulneració de la normativa de Consum. Per això, el cas s’ha remès a la Direcció General de Consum perquè l’analitzi.