Instagram i Facebook deixen de mostrar anuncis als menors d’edat a la UE
Les institucions europees, a través de diferents reglaments i lleis, busquen garantir la seguretat en línia dels més joves a les xarxes
Categories:
Instagram i Facebook, ambdues xarxes socials de Meta, deixaran de mostrar anuncis als usuaris menors de 18 anys a la Unió Europea (UE) a partir del pròxim dilluns 6 de novembre. Aquesta decisió, tal com ha informat l’empresa a The Wall Street Journal, es deu al compliment d’una regulació europea que afecta, de forma temporal, a tots els països membres.
La companyia de Mark Zuckerberg busca així alinear-se amb les normes del Reglament General de Protecció de Dades (GDPR), la Llei de Serveis Digitals (DSA) i la Llei del Mercat Digital (DMA). Entre els requisits que fan a les empreses, es demana que qualsevol plataforma de continguts a la qual puguin accedir menors es garanteixi la seva seguretat en línia, sempre que es tingui coneixement de la seva edat.
L’anunci arriba dies després que Meta fes pública una nova versió d’Instagram i Facebook sense publicitat per a tots els usuaris, també per adaptar-se a les demandes de la Unió Europea. En aquest cas, aquells que vulguin evitar les publicitats a les dues xarxes socials poden optar a una subscripció sense anuncis, que tindrà un preu de 9,99 euros mensuals per la versió web i de 12,99 per iOS i Android.