YouTube presenta un centre de notícies per fer front a la desinformació
La plataforma anuncia un espai on hi haurà vídeos de fonts autoritzades com a resposta a l’onada de notícies falses que impera a la xarxa
Categories:
YouTube ha presentat noves funcionalitats per a mòbils que inclouen un centre de notícies per combatre la desinformació. A la pàgina web, expliquen que es tracta d’un espai on hi haurà vídeos de fonts autoritzades i una manera de donar resposta a l’onada de notícies falses que ha registrat en els últims temps la plataforma, sobretot, des de l’esclat de l’enèsim episodi del conflicte entre Israel i Palestina.
Davant l'augment d'informacions esbiaixades, el portal de vídeos impulsarà una secció que donarà visibilitat a les agències i mitjans de comunicació de prestigi. Per accedir-hi, els usuaris hauran de prémer la icona d’un diari situat a la pàgina d’inici o a través del cercador. La secció es dividirà en diferents categories com últimes actualitzacions, notícies en viu, vídeos explicatius o altres esdeveniments relacionats.
Pel que fa a la disponibilitat, es trobarà operatiu en 40 països, tot i que encara no s’ha publicat la data del llançament. YouTube tampoc ha revelat quin serà el criteri utilitzat per seleccionar les fonts, però en les primeres imatges mostrades públicament es veuen cadenes com l’ABC, CBS o Associated Press. “Continuem compromesos a connectar les persones amb informació d’alta qualitat que puguin fer confiança, sobretot en temps d’eleccions, disturbis o desastres naturals”, s’especifica en el comunicat.
Aposta pels vídeos curts
Un altre dels anuncis que ha fet la plataforma a la pàgina web és la creació d’un programa d’innovació de curts per a notícies, reafirmant la seva aposta pels vídeos de pocs minuts. Per això, oferirà suport financer i tecnològic als mitjans de comunicació que vulguin generar continguts audiovisuals de curta durada i enviarà especialistes a les companyies amb la finalitat de millorar les pràctiques en el procés productiu.
Ja fa temps que YouTube ha mostrat preocupació pels vídeos de curta durada, el format més consumit per les noves generacions. Així doncs, amb aquest moviment volen incentivar la creació d’aquestes peces breus, reduint l’impacte de la desinformació i fent la competència a altres xarxes socials com TikTok o Instagram.