El 30% dels consumidors usa la cartera electrònica per pagar les compres

Quatre de cada deu empreses accepta els abonaments via mòbil, tot i que el maneig de les targetes se segueix imposant

Categories:

Redacció

Un 11% dels compradors prefereix pagar amb el mòbil quan compra a tendes físiques
Un 11% dels compradors prefereix pagar amb el mòbil quan compra a tendes físiques | CardMapr (Unslash)

El pagament de compres mitjançant el mòbil, a través de l’anomenada cartera electrònica (e-wallet), creix de manera lenta però constant en els hàbits dels consumidors espanyols. Un estudi elaborat per la plataforma tecnològica financera Adyen revela que aquesta modalitat d’abonaments ha passat de ser utilitzada pel 13% dels ciutadans a ser-ho pel 29%, en només un any. La reina indiscutible, però, continua sent la targeta de dèbit o crèdit, una eina que fa servir el 82%.

Els joves de la generació Z —els qui ara tenen de 18 a 26 anys— són els qui més empren la cartera electrònica (40%), seguits de la franja de gent entre 27 i 39 anys (els millenials), amb un 32%. Els majors de 51 anys són els qui menys solen pagar amb el mòbil: únicament dos de cada deu. 

Malgrat aquestes xifres, a l’hora de decantar-se per les preferències personals en usar una via o altra de pagament, les e-wallets perden pistonada. Quan es tracta de compres en establiments físics, només un 11% assegura que s’estima més pagar-les amb la cartera electrònica, mentre que a les adquisicions en línia la xifra baixa fins a un 4%. En aquest segon escenari, la meitat dels enquestats escull PayPal, i un 40%, la targeta.

Pel que fa al Bizum, encara té molt camí per a recórrer a l’hora de ser una modalitat popular a l’hora de gastar a les tendes, ja siguin digitals (tan sols un 4% paga així) o tradicionals a peu de carrer (un 1%).

L’estudi també analitza les opcions de pagament que proporcionen les empreses espanyoles als seus clients, que s’estan diversificant cada vegada més. Actualment, un 53% dels negocis admet l’abonament via PayPal, el 38% accepta les transaccions a través de cartera electrònica i el 33% té disponible el sistema de pagament ajornat BNPL (Buy Now, Pay Later), en el qual el venedor assumeix les comissions que carregarà la passarel·la de gestió del cobrament activada a la web.

Un 14% dels comerços, a més, fa possible el Pay By Link, l’acceptació de pagaments mitjançant un enllaç que les empreses envien després d’interactuar amb els seus clients i redirigint-los a una pàgina segura on poden escollir el mètode definitiu de pagar que desitgin.