El 60% dels catalans aposta per la compravenda en línia per motius mediambientals
La generació Z i la mil·lennista, les franges d’edat més joves, són les que més compren i venen per internet
Categories:
El 64% dels catalans aposta per la compravenda en línia per motius mediambientals, segons ha conclòs l’estudi Pols Digitald’Adevinta, informe sobre l’evolució i tendències en els hàbits de consum. Els enquestats argumenten que, d’aquesta manera, ajuden a contribuir en la reducció de la fabricació de nous productes i a fomentar l’economia circular.
L’estudi confirma la tendència que les generacions més joves són aquelles que aposten més per comprar i vendre per internet, concretament, la Z amb un 82% i la mil·lennista, amb un 74%. En canvi, en les franges d’edat més grans aquesta opció no té tanta acollida: en el cas de la generació baby boomer baixa fins al 57%; mentre que entre els més grans de 65 anys, fins al 51%.
L’impacte mediambiental com a principal preocupació
Un altre aspecte que apunta l’informe és que el 57% dels catalans que consumeix en línia afirma que els preocupa l’impacte mediambiental de les seves compres via internet. La generació més avesada a la tendència és la mil·lennista amb un 60%. En canvi, el 20% dels enquestats no té en compte les conseqüències de les accions comercials a la xarxa i el 23% apunta que es fixa en si el producte és nou o de segona mà.
Entre les solucions més valorades per fer front a aquesta petjada ecològica, es destaca la compra per internet i la posterior recollida de la comanda a la botiga. Aquesta és una de les solucions més ben valorades, amb un 39% de les persones que li donen suport, ja que així es redueixen els desplaçaments i les emissions de CO₂.
La solució més ben valorada per fer front a la petjada ecològica és la compra per internet i la recollida de la comanda a la botiga.
Adevinta també apunta en el seu informe que les vendes al mercat de segona mà han augmentat un 4% el 2022 en comparació amb l’any anterior, segons dades extretes del portal Milanuncios. Vinculat a aquest creixement, el 84% de la mostra enquestada opina que els productes de segona mà són claus per un consum sostenible.
Deures dels catalans de cara al futur
Pel que fa al futur, el 68% dels catalans que han participat en aquest estudi afirma que té la predisposició de modificar els seus hàbits de compra per internet en els pròxims tres anys tenint en compte els criteris mediambientals. La tendència ja es va començar a notar l’any passat quan el 53% de la mostra es va plantejar comprar regals de segona mà durant el període de vacances de Nadal per consumir d’una manera més responsable i sostenible.