Twitter publica el codi font de l’algoritme de recomanació

La plataforma fa un acte de transparència i cerca la col·laboració dels usuaris per millorar la seva intel·ligència artificial

Categories:

Redacció

Twitter publica l'algoritme que ofereix les recomancions de tuits
Twitter publica l'algoritme que ofereix les recomancions de tuits | Brett Jordan (Unsplash)

Twitter ha publicat el codi font de l’algoritme de recomanació de la secció Per a tu a GitHub per millorar la xarxa social com a mecanisme de transparència i de col·laboració amb els usuaris. La plataforma ha obert així la porta a rebre comentaris de problemes o errors i recomanacions per reforçar les capes de seguretat i incrementar la satisfacció en l’experiència d’usuari.

L’algoritme de recomanació treballa seguint tres processos. El primer consisteix a recaptar informació de fonts diverses de recomanació. Es calcula que pot extraure prop de 1.500 missatges d’entre centenars de milions de perfils que segueixen i que no se segueixen. Posteriorment, classificar-la utilitzant un algoritme entrenat amb un model d’aprenentatge automàtic. Tot seguit, s’apliquen els filtres personalizats de cada persona als resultats, com serien persones bloquejades, continguts per a adults o tuits que ja s’han vist. Tot es duu a terme amb Home Mixer, un producte de Scala que facilita la curació de continguts.

Petició d’Elon Musk

Elon Musk és l’artífex d’aquesta publicació del codi font de la xarxa social de l’ocell blau. Fa un any, en una conversa a Twitter Space, el propietari va afirmar que volia la participació dels usuaris en l’estructura de la plataforma per millorar-la i solucionar errors actuals.

Algunes de les primeres troballes mostren com la IA prioritza els tuits publicats per Elon Musk i genera etiquetes si l’autor dels missatges és considerat un usuari amb poder, o si és república o demòcrata, segons assenyala Jane Manchun.

Davant els comentaris obtinguts en aquestes 48 hores després de la publicació, Musk s’ha mostrat contrari a la classificació de les informacions per poder o tendència política. Tanmateix, l’equip tècnic de la companyia ja s’ha defensat alertant que les etiquetes només s’empren amb “fins de seguiment estadístic i no tenen res a veure amb l’algoritme”, sinó que es van crear per no generar biaixos.