La UE permetrà fer servir el 5G en els vols comercials
Els avions hauran d’instal·lar un equipament ‘pico-cell’ per garantir la comunicació entre les xarxes mòbils terrestres i els dispositius dels passatgers
Categories:
El mode avió dels telèfons mòbils aviat serà una relíquia del passat a Europa, almenys pel que respecta al seu ús original. La Comissió Europea ha actualitzat el reglament dels vols comercials per tal que els passatgers puguin fer servir determinades freqüències de connexió 5G i anteriors durant els trajectes, sempre que els avions compleixin amb les característiques tècniques necessàries.
Disposar de connexió a internet durant els vols no és una novetat, ja que el 2008 la UE ja va implementar una normativa que reservava una sèrie de freqüències mòbils per fer-les servir dins dels avions, la qual cosa permetia a les aerolínies oferir als passatgers la possibilitat de fer trucades, missatges i rebre serveis de dades. Ara, la voluntat és expandir aquestes comoditats de manera generalitzada. “La 5G possibilitarà serveis innovadors per a la gent i oportunitats de creixement per a les companyies europees. El cel ja no és un límit quant a les possibilitats que ofereix la connectivitat d’altes prestacions i supervelocitat”, ha declarat el comissari europeu del Mercat Interior i Serveis, Thierry Breton.
Això no obstant, les aerolínies hauran de complir una condició per oferir aquests serveis. Concretament, els avions hauran d’instal·lar un equipament específic de telecomunicacions anomenat pico-cell, el qual permet connectar els usuaris i les seves trucades, missatges i intercanvis de dades als avions i a les xarxes mòbils de terra ferma, generalment a través de connexions per satèl·lit.
El wifi es normalitza al transport privat
Un altre dels canvis que la UE ha aplicat a les normatives de telecomunicacions està relacionat amb el transport privat de carretera. Concretament, la Comissió ha aprovat l’ús de bandes de freqüència de 5 GHz en vehicles com cotxes i autobusos, una decisió que vol impulsar el desenvolupament de solucions innovadores dins de la indústria automobilística, així com l’aplicació del metavers en aquest sector. Els estats membres hauran d’habilitar les bandes de freqüència tan aviat com sigui possible, amb el 30 de juny de 2023 com a data límit per fer-ho.